رکورد های مطلوب فدراسیون فضایی است / ما فوق توانایی ما، توقع دارند!!

شناگر تیم ملی گفت: رسیدن به رکورد های تعیین شده از سوی فدراسیون دور از دسترس است .

سعید آشتیانی شناگر  تیم ملی کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: پیش از اعزام تیم ملی به رقابت های ترکیه و ما لزی به مسئولان فدراسیون اعلام کردم که به دلیل مشکل تحصیلی نمی توانیم تیم ملی را در این  رقابت ها همراهی کنم اما یکی از مسئولان فدراسیون در مصاحبه ای اعلام کرد که به دلیل اینکه من نتوانستم تمرینات خوبی را انجام دهم دیگر در تیم ملی جایی ندارم اما باید بگویم چنین چیزی صحت ندارد چرا که پیش از برگزاری مسابقات مالزی و ترکیه  به کادر فنی و مسئولان اعلام کردم به  دلیل مشکل تحصیلی نمی توانم تیم ملی را دراین پیکارها همراهی کنم.
 وی گفت: البته با وجود اینکه به دلیل مشکلات تحصیلی نتوانستم در این رقابت ها حضور پیدا کنم اما با این حال تمریناتم را پیگری کردم،  درصورتیکه مسئولان فدراسیون به دنبال برطرف  کردن مشکلات تحصیلی و تمریناتم برمی آمدند.
 من هم با انگیزه بیشتری  در رقابت های مالزی و ترکیه حضور پیدا می کردم اما با توجه به اینکه آنها قدمی در این خصوص بر  نداشتند به همین دلیل من نیز نمی توانستم با حضور در این رقابت ها درسم لطمه بزنم.
 آشتیانی افزود:  طبق تصمیم مسئولان فدراسیون قرار شد  تا از این پس شناگران در صورتی  می توانند در میادین بین الملل حضور پیدا کنند که پیش از اعزام شناگران باید رکورد هایی که  از سوی مسئولان اعلام می شود را به ثبت برسانند قرار است مسابقات قهرمانی شنا آسیا آبان ماه سال جاری در دوبی برگزار شود و به طور مثال  در رشته ۴۰۰ متر مختلف انفرادی رکورد ورودی از سوی فدراسیون ۴ دقیقه و ۳۱ ثانیه تعیین شده است واین در حالی است که رکورد ملی ثبت شده با زمان ۴ دقیقه و ۳۵ ثانیه در اختیار خودم است و طبق اعلام مسئولان فدراسیون  بنده که در این رشته فعالیت می کنم باید ۴ ثانیه رکوردم را ارتقا دهم که چنین چیزی قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد:  مسابقات دوبی آبان ماه، برگزار می شود و قرار است یک هفته پس از ماه مبارک رمضان با برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی رکورد ملی پوشان برای حضور در رقابت های دوبی بررسی شود و با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان امکان تمرین در آب وجود ندارد به همین دلیل مجبوریم تنها شب ها تمرین کنیم و تمرین چند ساعته کمک چندانی به حفظ آمادگی مان نخواهد کرد.

*** با ثبت این رکورد جزء برترین های آسیا می شویم!

 وی اظهار داشت:  رسیدن به رکورد هایی که از سوی مسئولان فدراسیون تعیین شده غیر ممکن است چرا که با این شرایط و فرصت کوتاه تا برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی پشت یک همچین رکورد هایی  همان است و در صورتیکه شناگران بتوانند این رکورد ها را    جابجا کنند جزو ۸ شناگران اول آسیا خواهند شد!
وی گفت: زمانیکه در بهترین شرایط تمریناتمان در خارج از کشور پیگیری می شد رکوردهای ملی را به ثبت رساندیم اما با توجه به تغییرات بوجود آمده در رأس فدراسیون و شرایط فعلی نه تنها نمی توانیم چنین رکوردهایی را به ثبت برسانیم بلکه در حال حاضر از رکوردهای ملی نیز فاصله زیادی داریم البته نسبت به رکوردهای تعیین شده اعتراض داشتیم و مسئولان فدراسیون اعلام کردند به دنبال افزایش سطح فنی این رشته هستیم به همین دلیل ثبت یک همچنین رکوردهایی را برای ملی پوشان تعیین کردیم.
آشتیانی یادآور شد: همچنین در صورتیکه موفق به ثبت رکوردهای تعیین شده از سوی مسئولان فدراسیون شویم موفق خواهیم شد، جواز حضور در رقابت های المپیک را به دست آوریم و در صورتیکه یکی از شناگران موفق به ثبت رکورد تعیین شده شوند من از دنیای شنا خداحافظی می کنم و با توجه به اینکه از به دست نیاوردن این رکوردها مطمئن هستم به همین دلیل در رقابت های انتخابی شرکت نکنم بهتر است.
شناگر تیم ملی اظهار داشت: اینکه فدراسیون بخواهد شرایطی را فراهم کند که شناگران در بهترین شرایط آمادگی راهی رقابت های بین المللی شوند بهترین تصمیم است اما در این برهه و با این شرایط ثبت یک همچنین رکوردهایی دور از استرس است و محال است شناگری امتیازات لازم را به دست آورد.
وی تأکید کرد: در حال حاضر اکثر شناگران این رشته را به دلیل مشکلات موجود رها کردند و ملی پوشانی همچون امین نوشادی، پاشا وحدتی و سامان سالاری از فعالیت خود دست کشیدند در حال حاضر مجموع کل شناگران ملی پوش ۶ نفر هستند و در صورتی این طرح نتیجه می دهد که به طور مثال هزار شناگر در اختیار مسئولان فدراسیون باشد و از این طریق آنها رکورد شناگران را مورد ارزیابی قرار دهند اما با چنین شرایطی و فرصت اندک کاهش چند ثانیه ای رکورد دور از دسترس است به طوریکه آنها مافوق توانایی ما توقع دارند.
وی خاطرنشان کرد: پیش از با ۴ ماه تمرین در بهترین شرایط اردوی برون مرزی توانستیم یک همچنین رکوردهایی را به ثبت برسانیم و در حال حاضر رسیدن به شرایطی که فدراسیون می خواهد دست نیافتنی است./با


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.