رمان ˝آوای فاخته˝ صدرنشین کتاب‌های پرفروش بریتانیا شد

پس از افشای نام جی.کی رولینگ

رمان جنایی ˝آوای فاخته˝ نوشته جی.کی رولینگ که با نام مستعار انتشار یافته بود، پس از اعلام نام واقعی نویسنده آن در صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های بریتانیا قرار گرفت.

به گزارش هنرآنلاین، جی.کی رولینگ، نویسنده مجموعه داستان‌های هری پاتر، “آوای فاخته”، اولین رمان جنایی خود را با نام مستعار رابرت گالبریث منتشر کرده بود. اما بر اساس آمار موسسه نیلسن بوک اسکن از نسخه کاغذی کتاب تا پیش از آنکه نام واقعی نویسنده آن که روز یکشنبه قبل توسط هفته‌نامه ساندی تایمز فاش شد، فقط ۵۰۰ نسخه به فروش رفته بود. اما چند ساعت بعد از اینکه اعلام شد این کتاب را رولینگ نوشته، “آوای فاخته” در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های وبسایت آمازون ۵ هزار پله صعود کرد.

همچنین نسخه دیجیتال این کتاب هم در حال حاضر در صدر فهرست آی‌تیونز (کتابفروشی دیجیتال اپل) قرار گرفته است.

به نوشته بی.بی.سی، ناشر این کتاب که یکی از زیر مجموعه‌های براون بوک گروپ و ناشر کتاب “خلأ موقت” (نخستین رمان بزرگسالانه رولینگ) است گفته در فاصله کمی از اعلام این خبر، کتاب به زیر چاپ دوم رفته که خبری از تیراژ در دست نیست.

بسیاری از کتابفروشی های بریتانیا گفته اند که میزان تقاضا برای خرید کتاب آن قدر بالا بوده که تمام نسخه کاغذی که داشته اند، بلافاصله فروخته شده است.

رولینگ گفته که امیدوار بود که رازش کمی دیرتر برملا می‌شد. او گفته است با رابرت گالبریث بودن، بی‌قید و بندی را تجربه کرده است.

داستان رمان “آوای فاخته” دربارهٔ یک نظامی سابق به نام کورموران استرایک است که یک پایش را در جنگ افغانستان از دست داده و حالا در حوزه امنیتی بخش خصوصی مشغول است.

رولینگ قرار است سال آینده کتاب دیگری دربارهٔ این مامور مخفی با نام مستعار گالبریث منتشر کند. پیشتر جی.کی رولینگ گفته بود که ترجیح می‌دهد که پس از “هری پاتر”، آثار دیگرش را با نام مستعار منتشر کند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.