رمزنگاری اطلاعات در سازمان با IPsec

امروزه با رشد سریع تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات و آسیب پذیری هایی که از این رهگذر، جوامع بشری را تهدید می کند، حفاظت و نگهداری از اطلاعات، امری بسیار مهم است که باید توجه زیادی به آن نمود.

معمولاً، اطلاعاتی که بین سیستم ها در یک شبکه منتقل می شود، اگر به صورت صحیح رمزگذاری نشود، به راحتی توسط نفوذگران، قابل شنود (Sniff) بوده و با توجه به حساسیت اطلاعات، ممکن است قشر گسترده ای از کاربران را تحت تأثیر عوامل مخرب ناشی از دسترسی غیر مجاز به آن ها قرار دهد. بنابراین، در این مقاله سعی می شود تا با آموزش تنظیمات IPsec که اعمال آن، نقش مهمی در رمزنگاری اطلاعات در حال تبادل دارد، گام ارزنده ای در خصوص تأمین امنیت اطلاعات برداشته شود.

ابتدا از طریق Control Panel ویندوز، وارد قسمت Windows Firewall می شویم:

سپس بر روی گزینه Advanced Settings از منوهای سمت چپ صفحه کلیک می نماییم:

آنگاه بر روی گزینه on Local Computer Windows Firewall with Advanced Security راست کلیک نموده و Properties را انتخاب می کنیم:

در داخل پنجره on Local Computer Windows Firewall with Advanced Security گزینه IPsec Settings را انتخاب کرده و در قسمت IPsec defaults بر روی دکمه Customize کلیک می نماییم:

از درون پنجره Customize IPsec Settings در قسمت Data protection (Quick Mode) گزینه Advanced را انتخاب کرده و بر روی دکمه Customize مقابل آن، کلیک می کنیم:

در قسمت Customize Data Protection Settings گزینه Require encryption for all connection security rules that use these settings را انتخاب می کنیم:

لازم به ذکر است که برای رمزنگاری اطلاعات، به صورت پیش فرض از الگوریتم کد گذاری استاندارد AES-128 استفاده می شود که اگر سرویس گیرنده (Client) یا سرویس دهنده (Server) این سطح از رمزگذاری را پشتیبانی نکند، از الگوریتم ۳DES استفاده می گردد.

سپس بر روی OK کلیک می نماییم. بدینوسیله IPsec پیش فرض ویندوز، جهت رمزگذاری داده ها ایجاد می شود که این امر می تواند به امنیت تبادل اطلاعات داخلی در سازمان ها کمک به سزایی نماید.

ماخذ: گویا ای تی www.gooyait.com

مطالب مرتبط

  • سریع‌ترین روتر بی سیم D-Link با استفاده از نسل پنجم چیپ وایرلس عرضه شد
  • مقایسه‌ی امکانات سیستم‌ عامل های Windows Phone 8، Android 4.1 و iOS 6
  • رمز گذاری آسان بر روی فایل ها به وسیله Encoding Decoding
  • ۶ قابلیت بسیار مفید و ناآشنای مودم‌های وایرلس و روترها
  • دریافت آپدیت های محصولات شرکت مایکروسافت ( سپتامبر ۲۰۱۲ )

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.