رمزگذاری فایل ها در ویندوز ۸٫۱ با استفاده از EFS + آموزش تصویری

یکی از ویژگی های کاربردی در ویندوز ۸، قابلیت رمزگذاری(منظور صرفاً افزایش امنیت فایل ها برای جلوگیری از دسترسی هکر است) فایل هاست و دسترسی به آن برای کاربران نسخه های Enterprise و یا Pro فراهم شده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، از آنجایی که بسیاری از کاربران نگران دسترسی دیگر کاربران سیستم و یا هکرها به فایل هایشان هستند، رمزگذاری فایل ها در ویندوز امری مهم به شمار می آید.

یکی از ویژگی های کاربردی در ویندوز ۸، قابلیت رمزگذاری(منظور صرفاً افزایش امنیت فایل ها برای جلوگیری از دسترسی هکر است) فایل هاست و دسترسی به آن برای کاربران نسخه های Enterprise و یا Pro فراهم شده است. در ادامه با ما همراه باشید.

۱)برای رمزگذاری یک پوشه یا یک فایل ابتدا File Explorer را همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید باز کنید.

۲)اکنون باید فایل مورد نظر را پیدا کنید وروی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و گزینه ی Properties از داخل کادری که بالا می آید انتخاب کنید.

۳)در تب Generalگزینه ی Advanced را انتخاب کنید مانند تصویر زیر:

 ۴)در صفحه ی جدید گزینه ی Encrypt contents to secure dataرا تیک بزنید و گزینه ی OK را انتخاب کنید و صفحه ی Properties را هم با انتخاب گزینه ی OK ببندید. 

۵)در اینجا با یک سوال مواجه می شوید. ویندوز از شما می پرسد که آیا مایلید این رمزگذاری فقط برای این پوشه ذخیره شود (با انتخاب گزینه ی اول) یا برای این پوشه و تمام زیرپوشه ها و فایل های آن (با انتخاب گزینه ی دوم). بعد از انتخاب یکی از گزینه ها OK کنید.

۶)در اینجا مشاهده می کنید که پوشه رمزگذاری شده (یا در صورت انتخاب گزینه ی دوم در مرحله ی قبل، این پوشه و همه ی زیر پوشه های آن) به رنگ سبز در می آید که به این معناست که این پوشه ها رمزگذاری شده اند وامنیت آنها تضمین شده است.

در آینده به چگونگی بازیابی فایل های رمزگذاری شده هنگامی که دسترسی به آنها را ازدست داده ایم، خواهیم پرداخت.

منبع صبحانه آنلاین


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.