رمزگشایی و دستیابی ایران به سیستم ساخت پهپاد آمریکایی در رسانه های هندانعکاس گسترده یافت

به گزارش ایرنا، روزنامه های پر مخاطب هندی انگلیسی زبان ، هندی زبان و اردو زبان ‘ایندین اکسپرس ‘ ، ‘انقلاب’ ، ‘صحافت’،

‘آمار اوجالا’، ‘اخبار مشرق’، ‘ایشین ایج’ و ‘استیتسمن’ در خبرهای خود موفقیت ایران در دستیابی به فناوری مورد استفاده دربهپاد آمریکایی را منعکس کردند.

در خبرهای این روزنامه های هندی آمده است که ایران هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا را که سال گذشته در خا ک خود به زمین نشاند، مهندسی معکوس کرده و ساخت نمونه ای از آن را آغاز کرده است.

این روزنامه های هندی با اشاره به سخنان سردار ‘امیر علی حاجی زاده’، فرمانده بخش هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوشتند، وی آنچه را که سابقه عملیاتی این هواپیما خواند، افشا کرد تا ثابت کند که متخصصان نظامی این کشور توانسته اند اطلاعات هواپیمای آمریکایی را استخراج کنند.

در خبرهای رسانه های هندی آمده است که ایران در آخرین مراحل رمز گشایی از اطلاعات حساس پهپاد جاسوسی آمریکایی که سال گذشته به دست نیروهای این کشور افتاد، بوده است.

به نوشته روزنامه های هندی، هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین ‘آر کیو ۱۷۰’ که از سوی نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان برای شناسایی مناطق عملیاتی این نیروها در افغانستان و پاکستان به کار گرفته می شد که ایران آن را تصاحب کرد.

در برخی از خبرهای روزنامه های هندی آمده است ، مقامات نظامی ایران اعلام کرده اند که برخی کشورها از جمله چین و روسیه خواستار دستیابی به اطلاعات این هواپیما شده اند.

گفتنی است هواپیمای جاسوسی پهپاد مدل آر-کیو ۱۷۰ متعلق به ایالات متحده آمریکا پس از تجاوز به حریم هوایی ایران در سال ۱۳۹۰ در شرق کشور توسط متخصصان دفاعی ایران تحت کنترل قرار گرفت و سالم و با کمترین خسارت ممکن برزمین نشانده شد.

آساق** ۵۸۹** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۳۶۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.