رمز رسیدن به اقتصاد مقاومتی داشتن تولید مبتنی بر نوآوری است

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از ارکان کلیدی اقتصاد مقاومتی اقتصاد مبتنی برتولید و نوآوری علمی است که با بکارگیری روشهای عاقلانه از آن در مدت زمان کوتاه به یک کشور اقتصادی بزرگ و قابل رقابت با اقتصادهای جهان تبدیل خواهیم شد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدحسن  ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در حاشیه همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه، گفت: کشور ایران به لحاظ داشتن موقعیت جغرافیایی در نقطه کلیدی جنوب غربی آسیا قرار دارد،  به همین خاطر از بالاترین فرصت ها در عرصه‌های مختلف خاصه از منابع طبیعی به ویژه نفت و گاز،بهره  می‌برد به همان میزان هم شاهد انواع تهدیدات سخت و خطرناک هستیم.

وی با اشاره به اینکه خلیج فارس قطب انرژی جهان است، تصریح کرد: قله گرانبهای خلیج فارس که قطب انرژی جهان به حساب می‌آید در سطح منابع طبیعی در معرض تهدیدات بسیاری قرار می گیرد و استکبار این را به خوبی فهمیده است.

ابوترابی فرد تاکید کرد: یکی از ارکان کلیدی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مبتنی برتولید ، نوآوری علمی و نیز اقتصاد متکی بر بهره وری است که دستاوردهای این امی مهم در اقتصاد مقاومتی متجلی می گردد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:کشور ما برای پیشرفت در اقتصاد، نیاز به یک انقلاب اقتصادی دارد، تا بتواند بر مشکلات موجود فائق آیید. بنده اعتقاد دارم با بکارگیری روشهای عاقلانه از انرژی در مدت زمان کوتاهی به یک کشور اقتصادی بزرگ و قابل رقابت با اقتصادهای جهان تبدیل خواهیم شد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح  کرد: کشور ایران تحت لوای انقلاب اسلامی از قدرت بالایی برخوردار است و اگر یکی از مهمترین مولفه های خلق اقتصاد را منابع مالی بدانیم،بی‌شک ایران در صدر آن قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود تحریم تهدیدآور نیست بلکه برای ما فرصت‌هایی فراهم می‌کند تا بتوانیم به موقعیت های مناسب و مطلوبی دست پیدا کنیم.در این راه باید دولتمردان، مسئولان و مردم از تعریف روشن مقام معظم رهبری به عنوان یک نقشه پیشرو بهره برداری کنند تا حماسه اقتصادی، خلق شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.