رمز عبور ۴ رقمی بهترین محافظ گوشی هوشمند

۲۸خردادماه،

گوشی ها هوشمند و البته گران شده اند. این یعنی تمایل به سرقت و دزدی تلفن های همراه هوشمند هم طی سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. از این رو شرکت مایکروسافت کلیه کاربران گوشی های تلفن همراه را به استفاده از رمزهای عبور ترغیب کرده است. نه برای کاهش دزدی‌ها بلکه فقط و فقط برای حفظ اطلاعات شخصی کاربران روی گوشی همراه دزدیده شده!
هنگامی که صحبت از امنیت گوشی های هوشمند تلفن همراه به میان می آید، مهمترین اقدامی که صاحب یک تلفن همراه باید به منظور حفظ اطلاعات و فایل های شخصی خود انجام دهد، استفاده از یک رمز عبور چهار رقمی است. اگرچه به اعتقاد بعضی از اشخاص این راه حل کمی قدیمی به نظر می رسد اما خوب است بدانید که همین راه حل به ظاهر قدیمی به عنوان بهترین راه مقابله با سرقت اطلاعات از گوشی های هوشمند توسط متخصصان امنیت شرکت مایکروسافت معرفی شده است.
قابلیت های رو به فزونی تلفن های همراه هوشمند نظیر سهولت حمل و نقل، در دسترس بودن، حافظه جانبی مطلوب و هزاران امکانات دیگر سبب شده است تا کاربران، حجم بسیاری از اطلاعات خود را بر روی این گوشی ها ذخیره کنند. از این رو متخصصان مایکروسافت معتقدند اطلاعات موجود بر روی تلفن های همراه به مراتب با ارزش تر از اطلاعات موجود بر روی لپ تاپ و یا کامپیوتر می باشند چرا که کاربران تازهترین و بروز ترین اطلاعات خود را بر روی همین تلفن های همیشه همراه نگهداری می کنند.
به گزارش موبنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، شرکت مایکروسافت چندی پیش در یک نظرسنجی آنلاین جهانی که از ۱۰ هزار کاربر در ۲۰ کشور جهان انجام داد، در نهایت به این نتیجه رسید که تنها ۲۸ درصد کاربران بر روی گوشی های تلفن همراه خود از رمز عبور استفاده می کنند. در حالیکه در انتهای گزارش خود از این نظرسنجی تاکید می کند که با افزایش گزارش های رسیده در خصوص افزایش سرقت تلفن همراه، استفاده از رمز عبور بر روی گوشی تلفن همراه از هر نوع اقدام امنیتی دیگری مهم تر و کارسازتر است.
براساس این گزارش استفاده از رمز عبور به هیچ وجه از سرقت گوشی موبایل و یا فروش غیر قانونی آن جلوگیری نمی کند بلکه تنها از لو رفتن اطلاعات شخصی شما نظیر پیامک های خصوصی، شماره تماس های دوستان و یا اطلاعات حساب های بانکی شما جلوگیری می کند. در صورت لو رفتن، این اطلاعات یک ثروت باد آورده برای سارق گوشی تلفن همراه به حساب می آید که شما تنها با استفاده از یک رمز عبور ساده می توانستید جلوی آن را بگیرید.
مایکروسافت همچنین از کاربران خواسته است که نرم افزار رایگان ردیابی گوشی های هوشمند را نصب کنند. تا اگر گوشی خود را در رستوران، کافی شاپ و حتی تاکسی جا گذاشتند! بتوانند موقعیت آن را ردیابی کنند. سیستم عامل های ویندوز فون، اندروید، iOS و بلک بری همگی برنامه های رایگان ردیابی گوشی تلفن همراه را دارا می باشند.
امروزه استفاده از تلفن همراه در اماکن شلوغ و عمومی به یکی از چالش های تازه اجتماعی تبدیل شده است. پس، از تلفن همراهتان مانند کیف پولتان مراقبت کنید. یعنی نه تنها آن را جایی دور از خودتان نگه ندارید بلکه دو دستی آن را بگیرید!


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.