رمز ورود ضربان قلب شماست!

دانش > تحقیق‌و‌ تولید
ضربان قلب شما می‌تواند به زودی به رمز عبورتان برای ورود به تلفن هوشمند، تبلت، کنسول‌های بازی و دیگر وسایل الکترونیکی تبدیل شود.

محققان در حال ارائه فناوری جدیدی هستند که به گجت‌ها امکان می‌دهد تا صاحب خود را فقط با یک لمس و اندازه‌گیری ضربان قلب او از طریق انگشتش شناسایی کنند.

به گزارش مهر، فوتینی آگرافیوتی مهندس دانشگاه تورنتوی کانادا و سازنده نسخه اولیه این فناوری می‌گوید بیومتری سیگنال ECG (الکتروکاردیو گرام) افراد را بر اساس ریتم قلبی‌شان تشخیص می‌دهد نه فقط ضربان قلب آنها بلکه شکل واقعی ضربان قلبشان.

آگرافیوتی شرکتی را بر اساس این فناوری به نام «بیونیم» تاسیس کرده است.
چنین تعیین کننده‌های هویتی بر اساس ضربان قلب، درون یک تلفن یا تبلت تعبیه می‌شود و اجازه نمی‌دهد افرادی غیر از صاحب اصلی وسیله، از آن استفاده کند.

ضربان قلب می‌تواند یک جایگزین و یا مکمل امن برای اقدامات تعیین هویت زیستی مانند اثرانگشت باشد.
بر خلاف دیگر برنامه‌های تشخیص هویت آینده نگر، تعیین هویت بر اساس ضربان قلب، از نظر فنی آماده استفاده است.

برای نسل‌ها، پزشکان وضعیت قلب افراد را با استفاده از حسگری که بر روی سینه می‌چسباندند، بررسی می‌کردند. اخیرا محققان حسگرهای ارزان و نازکی ساخته‌اند که می‌تواند الکتروکاردیوگرام را از طریق نوک انگشت اندازه‌گیری کند.
کاربر فقط کافی است تا حسگر را به مدت چند ثانیه با یک انگشت از هر دست لمس کند. این حسگرهای انگشتی تعبیه شده در تلفن هوشمند و دیگر وسایل الکترونیکی می‌توانند ضربان قلب را اندازه‌گیری کنند. البته این حسگرها از دقت کافی برای تشخیص پزشکی برخوردار نیستند.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.