رمز گشایی از سلاح های تروریستهای سوری+عکس

تصاویر منتشر شده اخیر از نبردهای شهر “حلب ” در کشور سوریه نشان می دهد که دستهای پنهان برای بی ثباتی این کشور بسیار فعال هستند و تروریستها را با سلاحی جدید برای نبردهای شهری مجهز کرده اند.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، تقریبا نزدیک به یک سال از شروع درگیریهای مسلحانه در سوریه می گذرد و گروهی که خود را ” ارتش آزاد سوریه ” می نامد مشغول نبرد با دولت سوریه است. شاید یکی از نکاتی که خیلی در رسانه های داخلی به آن پرداخته نشده است بحث سلاح های مورد استفاده توسط  این گروه معارض است. عمده سلاح های موجود در دست شورشیان سوری حاصل غارت انبارهای ارتش سوریه است که شامل سلاح هایی مثل سری کلاشینکوف و یا راکت انداز آرپی جی ۷ است می شود.


یکی از تروریستهای سوری در حلب مسلح به ” AUG “

اما با افزایش دامنه ضد و خوردهای بین طرفین، و احتمال بالای غلبه یافتن ارتش سوریه بر این گروه کشورهای عربی منطقه با پشتیبانی کشورهای غربی اقدام به تامین جنگ افزارهای مورد نیاز این گروه تروریستی کردند. شاید یک نگاه سطحی به تجهیزات این گروه های معارض نکته مهمی را برای بسیاری از افراد مشخص نکند اما با کمی دقت بیشتر می توان به نکات جالبی پی برد.

اخیرا با بالا گرفتن درگیری ها در شهر حلب به عنوان یکی از آخرین مناطق مورد استفاده توسط تروریستها تصاویری مربوط به استفاده این نیروها از یک سلاح هجومی پیشرفته منتشر شده است. در این تصاویر که در این مطلب مشاهده می کنید افراد گروه بااصطلاح ” ارتش آزاد سوریه ” دارای سلاح هجومی مدل ” AUG ” ساخت کشور اتریش هستند.

این سلاح که ساخت شرکت اسلحه سازی ” اشتایر ” اتریش است در نوع خود یک سلاح خاص به حساب می آید. یکی از اولین مسائلی که با نگاه به این سلاح برای هر بیننده ای تعجب برانگیز است نحوه قرار گرفتن خشاب در این اسلحه است. خشاب در این سلاح در عقب قبضه قرار می گیرد. این نوع طراحی ” بولپاپ ” به حساب می آید .

روزنامه انگلیسی ” گاردین ” نیز در گزارشی که در این هفته منتشر شد به توان تسلیحاتی نیروهای معارض در سوریه اشاره کرده است و در آن به صراحت از وجود این سلاح اتریشی در زرادخانه ارتش آزاد سوریه صحبت کرده است.

این گونه از طراحی باعث می شود تا طول سلاح کمتر شده و حمل و نقل این سلاح نیز آسان شود. نکته دیگر در ساخت این سلاح استفاده از مواد سبک پلاستیکی در ساخت این سلاح است که وزن این سلاح هجومی را در حدود ۳٫۶ کیلوگرم نگاه داشته است.

” AUG ” به صورت استاندارد با یک دوربین با بزرگنمایی ۱٫۵ برابر نیز عرضه می شود که به تیرانداز اجازه می دهد دقیق تر شلیک کند. این سلاح از یک خشاب با ظرفیت ۳۰ گلوله ۵٫۵۶ میلی متری برای مسلح شدن استفاده می کند که شفاف بودن آن به تیرانداز کمک می کند تا از تعداد گلوله های باقی مانده خود اطلاع پیدا کند.


سلاح هجومی ” AUG ” ساخت اتریش

اما نکته ای که شاید سوالی که برای بسیاری مطرح شود این است که شورشیان سوری از کجا به این سلاح های پیشرفته دست پیدا کردند؟ نگاهی به سیاستهای دولت اتریش که بیشتر حالتی خنثی و بی طرفانه را در مسائل بین المللی اتخاذ می کند احتمال تامین مستقیم این سلاح از طرف اتریش را به احتمال فراوان از بین می برد.

اما یک جستجوی کوچک در فضای مجازی در مورد سایر کاربران این سلاح می تواند پاسخ این سوال را پیدا کند. کشور عربستان سعودی نیز از جمله کاربران این سلاح اتریشی است که سالهای طولانی از این سلاح در بخش های مختلف ارتش خود استفاده می کند. ناگفته پیداست که در این مدت اخیر عربستان سعودی به صورت علنی از شورشیان سوری حمایت کرده و رسما اعلام کرده است که هر کاری را برای ساقط کردن حکومت بشار اسد انجام می دهد.

 مسلما کشوری که از هزینه های میلیاردی برای ساقط کردن اسد ابایی ندارد پس از فرستادن مقداری سلاح هجومی پیشرفته نیز هراسی به خود راه نمی دهد، خصوصا این که در این راه از حمایت کاملا کشورهای غربی نیز برخوردار است.

در یکی از آخرین تصاویر بدست آمده از سوریه ، نیروهای معارض سوری در حال بازجویی از شخصی هستند که بنا بر ادعای آنها خلبان جنگنده ساقط شده نیروی هوایی سوریه است. در این تصویر دو نگهبانی که در پشت سر این شخص قرار دارند نیز سلاح ” AUG ” را در اختیار دارند./ ق پ


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.