رمضان امسال سینماها میزبان فستیوال فیلم‌های خارجی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جشنواره که از ۲۸ تیرماه آغاز و تا ۱۷ مردادماه ادامه خواهد داشت هفت فیلم سینمایی خارجی در سینماهای آزادی، فرهنگ، برج میلاد، پردیس ملت و شکوفه شهر تهران و سینماهای سپاهان و ساحل شهر اصفهان به نمایش درمی‌آید.

بر اساس برنامه‌ریز‌های به عمل آمده از سوی واحد پخش فارابی، فیلم‌های‌ “درخت زندگی” ساخته ترنس مالیک در روزهای ۲۸ تا ۳۱ تیر، “پسرکی با دوچرخه” ساخته جان پیر داردن و لوک داردن ۱ تا ۳، “عقاب” ساخته کوین مک دونالد ۴ تا ۶، “جرم هنری” ساخته مالکم ون وایلی ۷ تا ۸ ، “ما یک پاپ داریم” ساخته نانی مورتی ۹ تا ۱۱، “النا” ساخته آندری زویاگنیتسف ۱۲ تا ۱۴ و “اسب تورین” ساخته بلاتار ۱۵ تا ۱۷ مرداد ماه در سینماهای ذکر شده به نمایش درمی‌آیند.

این فیلم‌ها به زبان اصلی، با صدای دالبی دیجیتال  و زیرنویس فارسی نمایش داده می‌شود. گفتنی است چنانچه فیلمی مورد استقبال تماشاگران قرار گیرد، زمان نمایش آن تمدید شده و از طریق سینماهای نمایش دهنده به اطلاع علاقه‌مندان خواهد رسید.

همچنین پس از پایان جشنواره و از روز ۲۲ مردادماه اکران عمومی فیلم سینمایی “انسان‌های آزاد” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مه‌مت تانریسور محصول ترکیه آغاز می‌شود.

ارائه طرح‌های ویژه برای اکران سینماها در ماه مبارک رمضان از سال ۸۸ و به صورت اکران افطار تا سحر، در دستور کار مدیران سینمایی قرار گرفت و هر سال در قالبی متفاوت ادامه پیدا کرد تا در این فصل اکران، مردم سینما رفتن را از یاد نبرند. در همین راستا چندی پیش سخنگوی شورای صنفی نمایش از مشوق‌هایی برای صاحبان آثار و نیز ارائه بلیط نیم‌بها برای سئانس‌های بعد از ساعت ۲۱ در رمضان امسال خبر داده بود.

برگزاری فستیوال فیلم‌های خارجی در این ماه تازه‌ترین ابتکار مدیران سینمایی برای گرم کردن تنور گیشه‌ها در ایام مبارک ماه رمضان است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.