رمضان دری است به سوی بهشت

خبرگزای آریا- نوری خیره کننده از فراسوی عرش، عالم را فرا گرفته و هلالی نمایان می شود
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وفا، دفتر آیت الله العظمی سید محمد باقر شیرازی, حجه الاسلام و المسلمین سید مرتضی شیرازی مسئول دفتر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد باقر شیرازی در زمزمه ای با ماه مبارک رمضان و روزه داران, این ماه را چنین توصیف نموده است:

رمضان دری به سوی بهشت
عمری سپری شده است و روزها و شبها یکی پس از دیگری طی گردیده است. فراز و نشیب ها پشت سر گذاشته شده و غم ها وشادی ها، لحظات زندگی را در بر گرفته اند. آسمان زندگی ابری و غبارآلود گردیده و شیشه چراغ عمر آدمی دود اندود شده است. پلیدی و ناپاکی تمام وجود آدمی را فراگرفته و قلب آینه ای را در ورای خود مستور گردانیده است. احساس یأس و ناامیدی بر انسان مستولی شده و کور سوی بارقه های امید هم آخرین تپش های خود را می زند. درهای نعمت و رحمت بسته شده و بن بستهای ناامیدی بر زندگی ها مستولی گشته است.
نوری خیره کننده از فراسوی عرش، عالم را فرا گرفته و هلالی نمایان می شود. عبارتی زیبا بر پهنه عالم نقش می بندد: ماه رمضان، ماه رحمت و آمرزش و غفران، ماه رسیدن عبد به معبود و مخلوق به خالق، ماه تعالی تا اوج لاهوت و از آنجا تا عالم ملکوت، ماه آسمانی شدن زمینیان، ماه تسبیح و تقدیس، ماه قرآن و دعا و تضرع و خشوع، ماه پیروزی اراده بر نفس، ماه شکوه اوج انسانیت، ماه نه گفتن به تمنیات و آرزوهای نفسانی، ماه روزه و قیام و قعود، و ماهی سرآمد همه ماهها فرا می رسد.
درهای آسمان گشوده شده و بهشت با دربهای هشت گانه خود، آغوش باز می کند. درهای هفت گانه دوزخ بسته شده و شیاطین به زنجیر کشیده می شوند. عرش و فرش عطرآگین شده و آذین بندی می گردند. خیل ملائک بالها را گسترانیده و ملائک مقرب الهی با خوانهایی در دست، به رفت و آمد در می آیند. ناگهان نوای دلنوازی، حیات جدیدی را به عالم بخشیده و گوش فلک را می نوازد. خبر می آید که خبری در راه است و ندایی آسمانی از عرش بر فرش طنین انداز می شود که: کجایند میهمانان من خدا ! که رحمان و رحیمم، غفور و کریمم، سمیع و بصیرم، مهربانترین مهربانانم؟!
ناگهان دلهایی شکسته شده و کامهایی از خوردن و آشامیدن فرو بسته می شود. سرهایی نا امیدانه به سوی آسمان بلند شده و دست هایی خاضعانه التماس می کنند. چشم هایی محزون و اشک آلود، گوشه گوشه پهنای آسمان را نگریسته و ناله ای آرام و حزین به گوش می رسد که: یا رب یا رب یا رب!
آسمان را رعد و برقی عظیم در نوردیده و بارانهای رحمت، قطره قطره شروع به باریدن می کند. دوده ها از شیشیه های عمر زدوده شده و بارقه های کم سوی امید تلؤلؤ می یابند. پلیدی ها و ناپاکی ها، جای خود را به روشنی ها و درخشش ها و درخشندگی ها می دهند. از بن بست های نا امیدی، درهایی به سوی آرزوها باز شده و آرزوها یکی پس از دیگری برآورده می شوند. دست های ملتمسانه خالی، از نعمات و برکات پر شده و چشم های محزون و اشک آلود، مملو از اشک شوق می گردد. پهنای آسمان را نوری خیره کننده پر نموده و ندایی آسمانی شنیده می شود که: لبیک لبیک لبیک.
و این جاست که کلمات بزرگانی نظیر مرجع عالیقدر آیت الله العظمی سید محمد باقر شیرازی والد معظم که می فرمایند: «مستفاد از آیات و روایات آن است که خداوند متعال عنایت ویژه ای نسبت به روزها و ماههایی در ایام سال دارد که از آن جمله ماه مبارک رمضان است که به شهر الله و ماه خدا نام گذاری شده است که ماه میمهانی خاص بندگان خدا و سریع ترین راه رسیدن به خداوند متعال و اظهار بندگی خالصانه به درگاه احدیت است»، ناظر به همین معناست چرا که بندگی راز آفرینش است و رمضان، دری است به سوی بهشت.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.