رمضان ماه بخشش و افزایش روزی ها است

یک کارشناسان مذهبی گفت: رمضان ماه بخشش، احسان و اوج نزدیکی به معبود و افزایش روزی های مادی و معنوی است.

حمید قربان پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در این ماه سفره ای گسترانده شده به وسعت دنیا با تمام جنبندگانش و پروردگار از همه دعوت کرده که به این میهمانی بیایند و از خیر برکات آن بهرمند شوند.
این کارشناس مذهبی با تاکید بر حدیثی از امام صادق (ع) که  فرمودند “خداوند کریم و بخشنده می فرمایند: روزه از من است و پاداشش را من می دهم ” تصریح کرد: خداوند بلند مرتبه با این کلام اهمیت روزه و پاداش آن را بیان می کند که ما نباید این فرصت طلایی را از دست بدهیم.
قربان پور افزود: روزه، آرامش، روح و روان ما خواهد بود. روزه کلید گشایش، صبر و استقامت و بیداری  و شکیبایی و گشایش کننده روزی حلال است.
وی بیان کرد: زمانی که می گوییم خداوند در این ماه انسان ها را می بخشد این بخشش دارای دو بعد مادی و معنوی است که بعد معنوی آن همان بس که گناهان یک ساله ما را می بخشد و بر درجات مومنان در دنیا و بهشت افزوده می شود و همان طور که حضرت محمد (ص) می فرمایند: بخشندگی بزرگترین خوی خداوند است و در جای دیگر می فرمایند: ای مومنان شما هم سعی کنید همچون خداوند کریم و بخشایشگر خود را به زیور بخشندگی و پارسایی آراسته کنید.
و بعد مادی آن این است که خداوند برای انسان روزه دار روزی حلال فراهم می کند و به او عطا می کند و همان طور که خداوند فرمود: در زمین بخورید و بیاشامید از روزی های که برای شما قرار داده ایم.
قربان پور اظهار داشت: خداوند به آسانی قلم عفو بر گناهان ما در این ماه می کشد ما نیز باید حق مطلب را به جای آورده و دیگر گناهان گذشته را انجام ندهیم و توبه واقعی داشته، در تکریم یتیمان و مسکینان و کسب روزی حلال کوشا باشیم./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.