رنجروورهای هیبریدی; دوستدارن تازه طبیعت

گردآوری توسط مجله خودرو ممتاز نیوز

لندروور جزئیات و تصاویر نسخه هیبریدی رنجروور تازه و رنجروور اسپرت را منتشر کرد.

2013 Range Rover Hybrid

۲۰۲۴ Range Rover Hybrid

این اولین خودروی هیبریدی لندروو است و از تاریخ ۱۰ سپتامبر قابل سفارش است، این خودرو قرار است اویل سال ۲۰۲۴ راهی خیابان‌های شود.اولین نسخه‌هایی که به بازار خواهند آمد دیزلی-هیبریدی می باشند.این نسخه‌ها از موتور ۳لیتری SDV6 دیزلی به همراه یک موتور الکتریکی استفاده خواهند کرد.این سری از رنجروور دارای گیربکس هشت سرعته ZF اتوماتیک می‌باشند.

موتور الکتریکی مذکور می‌تواند ۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور فراهم کند.هر دو SUV ها به صورت ترکیبی می‌توانند ۳۴۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۴ هزار و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تولید کنند.

رنجروور معمولی تنها به ۶٫۹ ثانیه احتیاج دارد تا به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن به مرز ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.اما نسخه اسپرت می‌تواند ۰٫۲ ثانیه زود تر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد،در نتیجه نهایت سرعت این مدل هم به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

کل تجهیزات سیستم هیبریدی این دو خودرو شامل موتور الکتریکی، اینورتز و باتری یون لیتیوم تنها ۱۲۰ کیلوگرم وزن دارد. جالب است بدانید وزن مریخ نورد استاندارد ۲۳۹۴ کیلوگرم و نسخه اسپرت ۲۳۷۲ کیلوگرم است.

در هر دور خودرو، مصرف سوخت ترکیبی ۶٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و هر دو تنها ۱۶۹ گرم گاز CO2 در هر کیلومتر منتشر می‌کنند.

۳۰

مرداد


18178589031457499524


سید علیرضا سیادتی، مترجم خبرها و اتفاقهای خودرو در پایگاه اینترنتی پدال


مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.