رنج مردم از گرانی درمان‌های ارتوپدی به دلیل افزایش نرخ ارز/قرص بلندی قد نداریم

ممتاز نیوز: رئیس بیستمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به رنج مردم از گرانی درمان‌های ارتوپدی به دلیل افزایش نرخ ارز گفت: قرص بلند کردن قد وجود ندارد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از فارس، غلامعلی عکاشه امروز در نشست خبری بیستمین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به برگزاری این کنگره در تاریخ ۲۴ تا ۲۸ مهر در مرکز همایش‌های میلاد اظهار داشت: به دلیل افزایش نرخ ارز مردم مجبورند تبعات گرانی خدمات ارتوپدی را نیز متحمل شوند زیرا حوزه ارتوپدی ارتباط تنگاتنگی با تجهیزات دارد.

وی با اشاره به تفاوت درمان‌های PRP با تعویض مفاصل و اینکه مردم باید در این زمینه آگاهی بیشتری از طریق رسانه‌ها دریافت کنند، گفت: متأسفانه به دلیل ضعف برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیما برخی مردم به تماشای برنامه‌های ماهواره رو می‌آورند و به همین دلیل در بین سریال‌های ماهواره‌ای تبلیغات فراوان کاذب داروها نیز می‌شود که این مسئله باعث خروج میلیاردها تومان ارز از کشور به دلیل همین تبلیغات کاذب در زمینه داروهای بی‌اثر است.

عکاشه ادامه داد: در حال حاضر ایران به همراه کشورهای انگلستان، آمریکا، کانادا و ۲ کشور اروپایی دیگر جزو کشورهای مطرح در زمینه درمان‌های ارتوپدی به حساب می‌آید و بسیاری از متخصصان این حوزه برای خدمت به مردم از کشور خارج نشدند و به طور قطع ایران جزو ۵ کشور نخست درمان‌های ارتوپدی جهان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت کشورهای اسلامی که نزدیک به یک میلیارد نفر هستند در برابر جمعیت ۷۰ میلیونی ایران در زمینه تولید مقالات علمی به خصوص حوزه ارتوپدی در رتبه پایین تری قرار دارد، تصریح کرد: متأسفانه با وجود این پیشرفت‌ها آن توجهی که باید به این حوزه شود صورت نمی‌پذیرد.

عکاشه گفت: اگر در حوزه ورود دارو و تجهیزات مرتبط ارتوپدی ار انجمن‌های علمی از جمله انجمن جراحان ارتوپدی مشورت بگیرند مسلماً ما شاهد انبوه ورود تجهیزات غیر مجاز و داروهای بی اثر در داخل کشور نخواهیم بود و باید همان طور که با یک معتاد برخورد سخت می‌شود با وارد کنندگان چنین تجهیزات نامرغوبی که جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازند باید برخورد شدید شود.

وی با بیان اینکه به هیچ عنوان قرص بلند کردن قد وجود ندارد و داروهایی مانند گلوکزامین تحت تاثیر برنامه تبلیغاتی قرار گرفته است، بیان داشت: ما در حال حاضر در کشور سالانه بیش از ۲۰هزار کشته بر اثر تصادفات داریم که به ازای هر کشته بالغ بر ۲ تا ۳ نفر مجروح می‌شوند که برای هر کدام از این مجروحان ۳ نفر نیز مجبور هستند به خاطر آنان درگیر شوند.

عکاشه  ادامه داد: بسیاری از معلولیت‌ها حتی از فوت افراد نیز برای خانواده‌ها درد آورتر است زیرا از یک فرد معلول باید حداقل ۳ نفر از وی مراقبت کنند.

وی تصریح کرد: ۳ عامل راننده، جاده و خودروی نامناسب به عنوان عوامل قتل و مصدومیت‌ها در کشور هستند زیرا ما در حال حاضر جاده‌های استاندارد مناسبی نداریم و این در حالی است که اگر کسی بخواهد جواز یک اسلحه شکاری بگیرد باید مسیر طولانی را بپیماید ولی به راحتی به افراد گواهینامه می‌دهند و خودروهای آنچنانی از جمله لامبورگینی در تهران آن قدر زیاد شده است که در ایتالیا که سازنده آن است این همه خودرو وجود ندارد.

عکاشه با انتقاد از روش ارائه گواهینامه‌ها در ایران که باعث از دست رفتن جان بسیاری از افراد و معلولیت‌ها می‌شود، گفت: حتی در آمریکا که ما آن را شیطان بزرگ عنوان می‌کنیم به این راحتی گواهینامه نمی‌دهند و اگر کسی مشروب مصرف کرده باشد قوانین شدیدی علیه وی اعمال می‌شود ولی در کشور خودمان به راحتی دارو مصرف می‌کنند و پشت فرمان می‌نشینند.

وی خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی کمتر از ۳۰۰هزار شهید داشتیم ولی در طول یک دهه بیشتر از شهدای جنگ تحمیلی در تصادفات کشته داده‌ایم و این در حالی است که فوتی تصادفات می‌تواند یک خانواده را متلاشی کند و اثرات آن تا دو نسل بعد نیز باقی بماند.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.