رنو با تندر ۹۰ در ایران می‌ماند

۲۰ آبان ،

برخلاف بعضی شایعات، شرکت فرانسوی رنو بر ادامه فعالیت‌های خود در ایران تاکید کرده و بدین ترتیب تولید محصولات تندر ۹۰ و مگان همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت ایرانی-‌فرانسوی رنوپارس (۴۹ درصد طرف ایرانی، ۵۱ درصد طرف فرانسوی) حدود ۱۰ سال پیش در ایران تشکیل شد. هدف از تشکیل این شرکت بسترسازی برای تولیدات محصولات رنو در ایران بود.

گرچه در آن وقت مخالفت‌هایی با تشکیل این شرکت و قرارداد منعقده صورت گرفت اما سرانجام تولید تندر ۹۰ از اوایل سال ۱۳۸۶ در ایران آغاز شد. نکته قابل توجه در تولید تندر ۹۰ سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت رنو برای تولید این خودرو در ایران و همچنین انتقال دانش فنی تولید قطعات به قطعه‌سازان ایرانی بود؛ به‌گونه‌ای که بعضی کارشناسان از قرارداد تندر ۹۰ به عنوان بهترین قرارداد خارجی صنعت خودرو ایران نام می‌برند.

طی حدود پنج سال اخیر در حالی تولید تندر ۹۰ در ایران ادامه یافت که سال به سال به موازات رشد تیراژ، درصد داخلی سازی این خودرو نیز افزایش یافته است. با این حال بخشی از قطعات این خودرو همچنان وارداتی است که همین موضوع نیز دستمایه بروز شایعاتی مبنی بر احتمال توقف فعالیت رنو در ایران قرار گرفته است.

در این میان با توجه به وجود بعضی محدودیت‌ها در جریان دریافت پول قطعات ارسالی شرکت رنو به ایران طی ۹ ماه اخیر چندی پیش بعضی رسانه‌های داخلی از احتمال خروج رنو از ایران خبر دادند اما عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با تکذیب این موضوع از قصد قاطع رنو برای ادامه فعالیت‌های خود در ایران خبر داده و می‌گوید: بعضی مشکلات نقل و انتقال مالی سبب شده که پرداخت مطالبات رنو از بابت قطعات ارسالی به ایران در ۹ ماه قبل به تعویق بیفتد. شرکت رنو نیز اعلام کرده که اگر تا پایان سال جاری میلادی حداقل بخشی از این طلب پرداخت نشود برای ادامه ارسال قطعات به ایران با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

محمدرضا نجفی‌منش در گفت‌وگو با ایسنا از اتخاذ تدابیری برای پرداخت مطالبات شرکت رنو خبر داده و تصریح می‌کند: با پرداخت مطالبات مشکلی در راه ادامه فعالیت‌های رنو در ایران وجود نخواهد داشت. شرکت رنو بر عزم خود برای ادامه فعالیت‌ها در ایران تاکید کرده و تولید محصولات رنو به‌ویژه تندر ۹۰ ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.