رنو با کپتور به جنگ پژو ۲۰۰۸ می‌رود

۲۳م دیماه ،

رنو با کپتور به جنگ پژو ۲۰۰۸ می‌رود

Bookmark and Share

این رنوی کپتور است. شاسی بلند کوچک رنو است که براساس مدل تازه کلیو ساخته شده است و قرار است با پژو ۲۰۰۸ رقابت کند. رنو اعلام کرده این خودرو را در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهد کرد و آن را از تابستان آینده به بازار عرضه می‌کند. 
کپتور دومین مدلی است که بعد از کلیو با فلسفه تازه طراحی رنو ساخته می‌شود. ظاهر تازه رنو کار لورنز وان دن آکر، مدیر هلندی طراحی رنو است. این طراح هلندی سه سال است است که مسئول طراحی رنو شده و وظیفه‌اش جذاب‌تر کردن ماشین‌های این کارخانه است. 

رنو می‌گوید این ماشین یک «کراس‌اوور شهری» است و ترکیبی است از جادار بودن یک خودروی خانوادگی، ارتفاع بلند یک شاسی بلند و چابکی یک هچ‌بک. کپتور روی شاسی کلیو ساخته می‌شود که کمی بلندتر شده است. طول ماشین ۴ متر و ۱۲ سانتی‌متر است و ارتفاع ماشین هم بیشتر شده است. 

رنو می‌گوید امکاناتی که به صورت استاندارد در این خودرو ارائه می‌شود با ماشین‌های بزرگ‌تر برابری می‌کند. سیستم ورود بدون کلید، رنو از وجود سیستم نیم کلاچ اتوماتیک در سربالایی، و سنسور پارک نام برده اما مشخص نکرده آیا این‌ها هم به صورت استاندارد عرضه می‌شود یا امکاناتی سفارشی است. 

رنو با کپتور به جنگ پژو ۲۰۰۸ می‌رود

اطلاعاتی دربارهٔ موتورهای این مدل هم ارائه نشده است. اما انتظار می‌رود موتورها همانی باشد که در مدل کلیو عرضه می‌شود که یک موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر یا ۹۰۰ سی‌سی سه سیلندر  با سیستم توربو است. یک موتور ۱.۴ لیتری دیزل با آلودگی کم دی اکسید کربن هم به احتمال بسیار با این خودرو عرضه خواهد شد. 

رنو که خود زمانی مدل‌هایش را با عدد نامگذاری می‌کرد در طعنه‌ای به رقیب هموطنش، پژو می‌گوید عددگذاری برای مدل‌ها راه را بر خیال‌پردازی می‌بندد و به همین سبب این کارخانه روش نامیدن مدل‌هایش را عوض کرده است. 

انتخاب نام کپتور (یا با لهجه فرانسوی کپتوق) یک سال طول کشید و برای این کار از مشاوران ادبی، جامعه شناسان و نشانه‌شناسان کمک گرفته شد. فهرست صد نام پیشنهادی در دو مرحله ابتدا به ۳۰ نام و سپس به دو نام کاهش یافت و دست آخر هییت مدیره نام کپتور را برای این ماشین برگزید. 

با اینکه به نظر می‌رسد رنو کپتور را در رقابت به پژو به بازار عرضه کرده است، اما این ماشین در حقیقت تحدیدی برای مدل‌های جوک و قشقایی هم به حساب می‌آید. ماشین‌هایی که توسط نیسان شریک رنو ساخته می‌شود. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ | رنو | کپتور | کراس‌اوور | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۱/۱۲
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.