رنگ و بوی محرمی احزاب و تشکل‌ها در هفته قبل

۱۰م آذر ،

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران تا انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری چیزی حدود هفت ماه باقی مانده است و تشکل‌های سیاسی در حال چینش آرایش سیاسی خود می باشند.

احزاب و تشکل‌های سیاسی در هفته قبل تا حدی از نگ‌و بوی انتخاباتی خود فاصله گرفته بودند و در عزای سالار شهیدان کربلا به سر می‌بردند.

طرح اصلاحیه قانون انتخابات چندی است که در مجلس شوای اسلامی مطرح است و در محافل سیاسی با واکنش‌های مختلفی روبه رو شده است.

پرویز سروری قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران معتقد است که اصلاح‌ قانون انتخابات در مقطع کنونی اقدامی عجولانه و شتاب‌زده است و به بررسی‌های کارشناشی شده بیشتری نیاز دارد.

البته اصلاحیه قانون انتخابات موافقان خود را نیز دارد و این اشخاص معتقدند که اصلاح این قانون ضروری است.

شورای هماهنگی اصلاحات که چندی است به صورت فعال‌تر برای انتخابات فعالیت می‌کند قرار است در روزهای آینده خبرها داغ و دسته‌ اولی داشته باشد البته این مساله نظر ما نیست و غریبانی عضو شورای هماهنگی اصلاحات به خبرنگار ما گفت: روزهای پر خبر شورای هماهنگی اصلاحات در راه است.(متن کامل خبر)

ابولقاسم رئوفیان دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین در گفتگو با خبرنگار ما از مصوبه این حزب برای دیدار با ۷ کاندیدای انتخابات آتی خبر داد.

دیدار جبهه اصلاح طلبان با سید حسن خمینی به هفته آتی موکول شد

جبهه اصلاح‌طلبان که چندی پیش با ۱۸ تشکل اصلاح‌طلب اعلام موجودیت کرد، برنامه‌های زیادی را برای دیدار با چهره‌های سیاسی در دست تدوین دارد و در این راستا دیدارهایی را با هاشمی رفسنجانی و خاتمی برگزار کرد.

مجید محتشمی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران از موکول شدن دیدار این جبهه با سید حسن خمینی به هفته آینده خبر داد.

جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی از ماه‌ها قبل تیم‌های کارشناسی را برای بررسی و ارائه پیشنهاداتی، دربارهٔ برنامه‌های انتخاباتی این جمعیت و چگونگی ائتلاف با سایر اصولگرایان فعال کرده است.

سه‌شنبه هفته قبل نشست خبری محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در دفتر جام برگزار شد؛ باهنر در این نشست خبری به تشریح مسائل روز سیاسی کشور پرداخت.

باهنر دربارهٔ جزئیات دیدار با جامعتین به خبرنگاران گفت: مهمترین محور این دیدار به ضرورت توجه  کاندیداهای انتخابات آتی به برنامه‌محوری مربوط می‌شود.

وی همچنین گفت: جبهه پیروان تاکنون وارد بررسی مصداقی کاندیداهای انتخابات آتی نشده است.

شاعبه‌های که دربارهٔ اصلاح قانون انتخابات مطرح است نیز محور سوال یکی از خبرنگاران بود که باهنر در پاسخ به وی این شاعبه‌ها را حاشیه‌سازی بیان کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین انتخابات ریاست جمهوری آینده را سه قطبی دانست و افزود: به نظرم انتخابات آینده سه قطبی خواهد بود و در یک قطب آن دولت قرار دارد که بدون کاندیداها و بی‌نظر نخواهد بود و به احتمال بسیار از یک فرد حمایت می‌کند.

وی همچنین خواستار فعال شدن تیم قوی اصولگرایی در انتخابات آتی شد.(متن کامل نشست خبری باهنر)

کلاف سر دم گم جریان اصلاحات برای حضور و یا عدم حضور در انتخابات آتی

اخیرا موسوی‌خوئینی‌ها در اظهاراتی گفته که اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت نمی‌کنند اما اظهارنظرها و برگزاری همایش‌های مختلف نشان می‌دهد که این جریان به صورت فعال وارد عرصه انتخاباتی خواهد شد.

این اظهارات موسوی‌خوئینی‌ها با واکنش برخی اصلاح‌طلبان مواجه شد چناچه حجت‌الاسلام ذاکری عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در واکنشی تند به این موضع‌گیری موسوی‌خوئینی‌ها به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: موسوی‌خوئینی‌ها در جریان اصلاحات سمتی ندارد و اصلاح‌طلبان نیز وی را به عنوان سخنگو و یا مسئول خود انتخاب نکرده‌اند؛ همچنین وی معتقد است که این اظهارنظرهای ضد و نقیض به ضرر اصلاحات است.

ذاکری در ادامه می‌گوید: برگزاری همایش‌های متعدد از سوی اصلاح‌طلبان نشان‌دهنده علاقه آنان برای حضور در انتخابات است.(متن کامل خبر)

خطیبی‌شریفیه عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از موکول شدن همایش فعالین استانی جبهه پایداری به ۵شنبه هفته آینده خبر داد.

لازم به ذکر است که قرار بود نشست فعالان استانی جبهه پایداری ۹ آذر ۹۱ (۵‌شنبه) از صبح تا عصر  با حضور اعضای شورای مرکزی و کمیته‌های استانی در تهران برگزار شود.

همچنین گفته می‌شد که حجت‌الاسلام آقا‌تهرانی و صادق محصولی از سخنرانان این نشست می باشند و رضوانی نیز به عنوان مسئول کمیته استان‌ها جبهه پایداری، به سایر اعضا معرفی شود.

حسن غفوری فرد نماینده هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران به مجمع عمومی احزاب سیاسی آسیا  در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که صبح چهارشنبه هفته قبل برگزار شد، با اشاره به اینکه این اجلاس هفتمین مجمع عمومی احزاب سیاسی به شمار می‌رفت، گفت: جمهوری اسلامی ایران از اولین روزها در این اجلاس نقش پر رنگ و حضور فعالی داشت.

وی در ادامه می‌گوید: در این اجلاس پیشنهاداتی همچون ایجاد شاخه جوانان، داشتن اتاق بازرگانی مشترک، ایجاد یک مرکز اطلاعات، داشتن پایگاه اطلاعاتی احزاب آسیا و محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از مهمترین موضوعاتی بود که توسط نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مجمع بیان شد.

غفوری‌فرد در ادامه نشست خبری خود با اشاره به شرکت دو نفر از اعضای مجمع خانه احزاب در این نشست و می‌افزاید: متاسفانه علی رغم اینکه از سوی وزارت کشور خانه احزاب منحل شده است اما دو تن به نام‌های قدرت الله حشمتیان و میرعطایی از سوی این تشکل در مجمع عمومی احزاب سیاسی آسیا شرکت کردند که این موضوع جای تعجب دارد و امیدواریم این موضوع پیگیری شود.

میرزا بابا مطهری نژاد عضو شوای مرکزی حزب مردم سالاری در گفتگو با خبرنگارا باشگاه خبرنگاران از اعلام موضع حزب مردم سالاری دربارهٔ انتخابات آتی، در کنگره یازدهم که ۵ بهمن ماه برگزار می‌شود، خبر داده است.

لازم به ذکر است که حزب مردم سالاری طرح مناسک(مجمع نخبگان اصلاح‌طلب سراسر کشور) را چندی پیش برای ایجاد انسجام در میان اصلاح‌طلبان مطرح کرد که با واکنش‌های متفاوتی در میان اصلاح‌طلبان روبه‌رو شد.

همچنین برخی از رسانه‌ها اخیرا از مصوبه حزب مردم سالاری دربارهٔ کاندیداتوری کواکبیان خبر داده بودند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.