رهبرعلویان شمال لبنان:شاخه امنیتی پلیس در درگیری‌های طرابلس نقش دارد

به گزارش ایرنا، در حالی که تعداد کشته شدگان درگیری های شمال لبنان در روز چهارشنبه به ۱۱ نفر رسید، ‘رفعت عید’ در کنفرانسی خبری با متهم ساختن شاخه امنیتی پلیس که تحت اختیار جریان المستقبل می باشد، گفت: شاخه امنیتی پلیس لبنان، گروههای مسلح را مورد حمایت قرار داده است.

وی با اشاره به علت بروز درگیری‌ها در طرابلس گفت: همه این حرکات برای انتقام گرفتن از ارتش لبنان است، چرا که ارتش با توجه به وظیفه ملی خود در رابطه با توقیف کشتی حامل قاچاق اسلحه به سوریه درست عمل کرده است و در نتیجه این اقدام، خسارت زیادی به شاخه امنیتی پلیس لبنان وارد شده است.

چندی پیش ارتش لبنان یک کشتی موسوم به ‘لطف الله ۲’ که حامل سلاح برای مخالفان سوری بود و از لیبی به مقصد طرابلس لبنان در حرکت بود را توقیف و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از آن کشف کرد.

وی با حمایت از تصمیم ارتش مبنی بر مستقر شدن در کلیه نقاط حادثه خیز طرابلس تأکید کرد: می توان ادعا کرد که درگیری‌ها در طرابلس با فرمان مستقیم آمریکا شروع شد. زیرا این درگیری ها بلافاصله پس از پایان سفر مقام آمریکایی به طرابلس شروع شده است.

به دنبال گسترش دامنه درگیری ها در طرابلس، طبق آخرین خبرها یک خودرو ارتش لبنان در مناطق ‘جبل محسن’ و’باب التبانه’ مورد هدف قرار گرفت و یک سرباز ارتش زخمی شد.

‘محمد فنیش’ وزیر امور اداری لبنان وابسته به حزب الله هم در واکنش به ادامه درگیری ها در طرابلس گفت: اوضاع امنیتی طرابلس به حدی رسیده که نمی شود آن را نادیده گرفت و با مقصر دانستن یا ندانستن دیگران، نمی توان، استفاده از جنگ افزارهای نظامی را توجیه کرد.

خبرها حاکی از آن است که دامنه درگیری ها ی مسلحانه در طرابلس به بیمارستان اسلامی شهر رسیده و یکی از بیماران در هنگام فرار کشته شده است.

به دنبال دستگیری یکی از سران جریان های سلفی شمال لبنان که در قاچاق اسلحه و ناامنی های اخیر در این کشور نقش داشته است، جریان های سلفی و افراطی در شمال لبنان، از شنبه شب تجمعات گسترده ای در طرابلس برگزار کردند.

۱۵۹۲

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۰۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۶۷۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.