رهبری از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند/ کاندیداهای اصولگرا ائتلاف کنند

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که شنبه شب برای سخنرانی، به مسجد انصارالحسین (ع) شهرک شهید محلاتی دعوت شده بود در ابتدای سخنان خود با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب از اینکه “بنده یک انقلابی ام نه دیپلمات” به تشریح معنای لغوی انقلاب پرداخت و افزود: انقلاب به معنای تحول است و می‌تواند منشاء تحول سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه باشد.

وی حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله نظام شاهنشاهی در کشور را یادآور شد و با بیان اینکه مهمترین کاری که انقلاب در نظام سیاسی انجام داد قطع ید استکبار بود، افزود: خیلی ‌ها معتقد بودند که باید جمهوری خالی باشد و خیلی‌ ها هم می‌ گفتند باید جمهوری دموکراتیک نامگذاری شود ولی امام راحل با جمله زیبای خود مبنی بر اینکه ” جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر” نام جمهوری اسلامی را برگزیدند و در واقع جمهوری یعنی رای مردم و اسلام یعنی اعتقاد بر ارزش‌های اسلامی و بر همین اساس جمهوری اسلامی ایران نام گرفت.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر ولایتی، ولایتی همچنین در ادامه با اشاره به شعار “نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” تاکید کرد: نه شرقی،‌ نه غربی یک کار نمادین و هدفش نفی سلطه خارجی بود و هنوز هم این شعار مصداق دارد و معنایش این است که ما هیچ مکتبی غیر از اسلامی را قبول نداریم.

 

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با اشاره به اینکه دشمنان ایران، جنگ صدام را به راه انداختند تا انقلاب و آثار آن را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی بدون تکیه بر قدرت ‌های خارجی در برابر جنگ و ظلم ایستاد و پیروز شد.

 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در دوران دفاع مقدس با یادآوری اینکه در پایان جنگ، صدام به التماس افتاده بود تا هرچه زودتر جنگ به پایان برسد، گفت: ولی از نظر ما تا زمانی ‌که یک عراقی در خاک ما حضور داشت، مذاکره و آتش بس معنایی نداشت.

 

 

 

وی در ادامه یادآور شد: عراق به دنبال این بود که آن چیزی را که در جنگ باخته بود را در مذاکرات به دست آورد ولی ایران همیشه بر مواضع خود ایستاده و همچنان نیز ایستاده است.

 

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در تشریح ثمرات این ایستادگی گفت: امروز ایران در موضوع لبنان با استقامت ایستاد و در تاسیس حزب الله و تقویت آن کمک ‌های فراوانی کرد و قدم به قدم صهیونیست‌ ها را به عقب راند و با کمک جمهوری اسلامی ایران غزه آزاد شد و موشک فجر۵ آسمان تل‌آویو را شکافت.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی بدون توجه به حرف‌های سازشکارانه کشورهای عربی با شلیک موشک‌های فجر ۵ حیثیت صهیونیست‌ ها را زیر سوال برد، گفت: همچنان پس از گذشت ۳۴ سال از انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی بر مواضع خود ایستاده است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: با وجود رهبری، جای نگرانی در مباحث سیاست خارجی وجود ندارد.

 

ولایتی در ادامه در پاسخ به سوالی پیرامون دیدار اعضای ائتلاف پیشرفت با آیت‌ الله مهدوی‌ گفت: قرار است روز دوشنبه ساعت ۱۷ خدمت آیت ‌الله مهدوی کنی برسی. اعضای ائتلاف بارها اعلام کرده‌ ایم تا آخر پای ائتلاف خواهیم بود و امیدوارم که بقیه اصولگرایان نیز به ائتلاف بپیوندند.

 

بنیانگذار ائتلاف پیشرفت افزود: فرصت خوبی است که اصولگرایان با اتحاد با یکدیگر یک نفر را معرفی کنند و امیدوارم کاندیداهای اصولگرا با هم متحد شوند و از یک کاندیدای نهایی حمایت کنند.

 

ولایتی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که رهبری از حکم حکومتی برای تایید صلاحیت فردی در این دوره استفاده کنند، افزود: رهبر انقلاب تکلیف را روشن کرده ‌اند و در سخنان نوروزی‌ شان نیز اعلام کردند که از فرد خاصی حمایت نمی ‌کنند. رهبری با قاطعیت اعلام کردند که نباید در کار شورای نگهبان دخالت کرد، حال هر کسی که چنین حرفی می‌ زند قطعا مطالب رهبر انقلاب را خوب درک نکرده است چرا که ایشان در کار قانونی شورای نگهبان هیچ دخالتی نمی ‌کنند.

 

وی درباره احتمال ائتلاف همه کاندیداهای اصولگرا برای معرفی یک نفر نیز اظهار داشت: ما از قبل دنبال این بودیم که با افرادی‌ که دیدگاه‌های مشترک داریم و ائتلاف کنیم حتی به گروه ۵ نفره نیز پیشنهاد دادیم که با هم ائتلاف کنیم ولی آنها یک کاندیدای دیگر را معرفی کردند و آن کاندیدا نتوانست از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شود اما بنده تاکید دارم که همه باید با هم باشیم.

 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۵ نفر از کاندیداهای موجود اصولگرا هستند و می ‌توانیم یکی شویم و یک نفر را انتخاب کنیم.

 

 

 

دکتر ولایتی با تشریح برنامه های خود در عرصه اقتصادی و تقسیم آن به کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت افزود: برنامه ۱۰۰ روزه ای برای مهار التهابات مهم ناشی از تورم و گرانی در نظر گرفته ایم.

 

وی در خصوص آینده ائتلاف ۳گانه و راه و روش معرفی کاندیدای مورد نظر این ائتلاف نیز گفت: حکمیت مهم است و این حکمیت برعهده جامعتین گذاشته شده است و اگر دو مرجع دینی و سیاسی که حقیقتا نقش مهمی در انقلاب داشته‌ اند، به تصویر مشترکی رسیدند ما بدون تردید آن را قبول خواهیم کرد.

نوشته رهبری از هیچ نامزدی حمایت نمی کنند/ کاندیداهای اصولگرا ائتلاف کنند اولین بار در ممتازنیوز، پورتال جامع آموزشی اطلاع رسانی کشور ، مجله اینترنتی ، خبر ، ورزش ،تکنولوژِی News,Sport پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.