رهبری فرد: رویانیان در حد و اندازه پرسپولیس مربی بیاورد/ بزرگتر از مهدوی کیا بسیار بودند / وی در بازی خداحافظی دنبال چه می گردد

۱۷اردیبهشت،

کاپیتان سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: رویانیان باید در حد و اندازه پرسپولیس مربی بیاورد.یحیی استعفا نمی دهد چون او در خوابش هم نمی دید که در این مقطع سر مربی پرسپولیس شود.

بهروز رهبری فرد کاپیتان سابق پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مدام می گفتم که یحیی گل محمدی در اندازه سرمربیگری پرسپولیس نیست و برای هدایت این تیم کوچک است اما می گفتند که تو  چشم نداری یحیی را ببینی و او نتیجه می گیرد. آقایان فکر می کردند که تساوی با داماش و بردن ذوب آهن نتیجه است اما دیدید که در یک بازی بزرگ یحیی فقط تماشاگر بود و فقط بازی را نگاه می کرد. ضعف یحیی سبب شد پرسپولیس جام را به سپاهان بدهد.

وی افزود: پرسپولیس مقابل سپاهان فقط به نیمکت خودش باخت. رویانیان مقصر نیست چون همه کار برای این تیم کرد و هم بازیکنان مطرح را جذب کرد و هم پول و امکانات آورد. وقتی همه چیز مهیا است و تیم نتیجه نمی گیرد مقصر سرمربی است. وقتی در استادیوم آزادی و جلوی ۱۰۰ هزار نفر پرسپولیس نمی تواند برتری اش را حفظ کند مربی مقصر است. پس نقش سرمربی و کمک های او در این شرایط چیست؟ وقتی ما بازی می کردیم پول نداشتیم و هر روز چکمان برگشت می خورد اما الان که پول هست و در ناز و نعمت زندگی می کنند پس به این نتیجه می رسیم که کادر فنی ضعیف است و ضعف گل محمدی سبب شد دو دستی جام را به سپاهان بدهند.

وی افزود: من یکی از منتقدان شدید کریم انصاری فر هستم . شما بازی  را ببینید به نظر من ۵ بازیکن بودند که باید همان دقیقه ۳۰ بازی تعویض می شدند اما کریم انصاری فر را خارج می آورند علی کریمی بهترین فوتبالیست ایران است اما وقتی خوب نبود چرا در زمین ماند؟ علی کریمی در روزی که خوب نیست چرا باید در زمین باشد؟

وی در مورد عملکرد رویانیان اظهار داشت: من از رویانیان همیشه انتقاد کرده ام اما الان می گویم آقای رویانیان خدا پدر و مادرت را بیامرزد که پرسپولیس را به فینال رساندی اما یک مربی بزرگ و در اندازه های پرسپولیس برای این تیم بیاور چون هر کسی نباید روی این نیمکت بنشیند.

کاپیتان پرسپولیس در مورد خداحافظی مهدی مهدوی کیا از فوتبال در فینال جام حذفی اظهار داشت: من به مهدوی کیا بسیار انتقاد دارم. بازیکن بزرگتر از او در پرسپولیس بسیار ها بودند و بعد از اینکه فوتبال شان تمام شد رفتند و در خانه خودشان نشستند بدون اینکه بازی خداحافظی برای آنها برگزار شود. آقای مهدوی کیا با این بازی خداحافظی دنبال چه می گردد؟ در فوتبال ایران نباید دنبال این تجملات باشی. به نظر من مهدوی کیا باید زودتر از فوتبال می رفت. علی کریمی بهترین کار را کرد که پس از فینال جام حذفی خداحافظی کرد و بی سر و صدا رفت.

وی افزود: وقتی این کارها در فوتبال ما جا نیفتاده مهدوی کیا دنبال چه می گردد؟ اعتقاد دارم مهدی مهدوی کیا وقتی از آلمان برگشت باید خداحافظی می کرد اما نمی دانم چه اصراری داشت که آنقدر بازی کند که روزی برسد از پرسپولیس او را خارج بگذارند و با  این وضعیت از فوتبال برود.

وی ادامه داد : اگر یحیی گل محمدی او  را در ترکیب فیکس پرسپولیس می گذاشت ،‌ مهدوی کیا حالا حالاها از فوتبال خداحافظی نمی کرد. بگذارید جوانها بیایند چون فوتبال مال جوانها است . به نظرم  علی کریمی بهترین کار را کرد . چون هر بازیکنی یک حدی دارد و مارادونا هم که باشی ، یک روزی باید بروی نه اینکه آنقدر صبر کنی که با این شرایط خداحافظی کنی . این خداحافظی هم در شان مهدوی کیا نبود . اگر زود تر می رفت ،‌خیلی بهتر بود.

وی اظهار داشت : نژاد فلاح گفته که کادر فنی پرسپولیس بهتر است که استعفا بدهند و بروند ولی  یحیی گل محمدی اعلام کرده است که استعفا نمی دهد.معلوم است که یحیی استعفا نمی دهد چون او در خوابش هم نمی دید که در این مقطع سر مربی  پرسپولیس شود.

رهبری فرد ادامه داد : اگر من مدیر عامل پرسپولیس بودم یحیی را در تیم نوجوانان پرسپولیس می گذاشتم و سال بعد او را به تیم جوانان و بعد امید و یک سال هم دستیار سر مربی تیم بزرگسالان می گذاشتم و ۵سال بعد می گفتم اگر می توانی حالا سر مربی بزرگسالان باش.سر مربیگری پرسپولیس کارنامه ، جسارت ، مدیریت و جذبه می خواهد که یحیی هیچ کدام  را ندارد. کسی که می خواهد سر مربی یا مربی پرسپولیس شود باید خودش در این تیم بازی کرده باشد تا شرایط پرسپولیس را درک کرده باشد و بتواند این شرایط را به بازیکنان پرسپولیس انتقال بدهد .

رهبری فرد در پایان گفت: پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و همیشه باید در فوتبال ایران بزرگی کند نه اینکه رویانیان روی احساساتش حرف بزند و تصمیم بگیرد . سر مربی پرسپولیس بسیار مهم است و باید روی او بحث و بررسی شود.یحیی گل محمدی  فقط یک سال  در لیگ برتر مربیگری کرد ه بود .  چطور می خواهد پرسپولیس را قهرمان کند. نکته بدتر اینکه یحیی رفقایش را آورده بود پس کمیته فنی چکاره است ؟امیدوارم رویانیان درست بررسی کند و تصمیم بگیرد و یک مربی بزرگ که در اندازه های پرسپولیس است ، برای این تیم بیاورد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.