رهبری فر: اگر جام جهانی می‌خواهیم باید به حرف کی‌روش گوش کنیم

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت:‌ لیاقت فوتبال ایران بسیار بیشتر از این است که بگوییم یک تیم را شانسی بردیم.

بهروز رهبری فرد در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: خدارا شکر که کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی شانسی بودیم که در آستانه بازی با ازبکستان شرایط روحی خوبی داشته باشیم، البته لیاقت فوتبال ما بسیار بیشتر از آن است که بگوییم یک تیم را شانسی بردیم اما در بازی با ازبکستان، قطر، لبنان و کره جنوبی خوب نبودیم و مقابل ازبکستان در خانه حریف و کره جنوبی در تهران شانسی بردیم، به هرحال دل مردم ما با فوتبال است و آنقدر دعا نمودند تا کره جنوبی را بردیم، هرچند که شانسی بود چون برطبق قانون فوتبال نباید مقابل کره جنوبی برنده می‌شدیم.

وی افزود:‌ به نظر من ازبکستان قوی تر از کره جنوبی است چون ازبکستان بازیکنان سرعتی، قدرتی، تکنیکی، شوتزن و سرزن دارد و در بازی رفت در تاشکند نباید پیروز می‌شدیم اما فوتبال همین است و همیشه تیمی که بهتر بازی می‌کند، برنده نمی باش، ما بازی بسیار سختی در استادیوم آزادی مقابل ازبکستان داریم و مطمئن هستم این تیم در تهران ما را اذیت خواهد نمود.

او در ادامه گفت: امیدوارم تیم ملی ما با قدرت به جام جهانی صعود کند، ما باید ازبکستان و لبنان را در تهران و قطر را در دوحه ببریم و با قدرت به جام جهانی برویم، صعود ما به جام جهانی کمک بسیاری به پیشرفت فوتبال ایران می‌کند و هر دوره ای که به جام جهانی نرویم، سبب پیشرفت ما در جازدن فوتبال ایران آسیا می‌شود، الان تیم ملی ما شرایط بسیار خوبی دارد و همه چیز مهیا است تا بازیهای خوبی انجام دهیم و مقتدرانه به جام جهانی صعود کنیم.

وی افزود:‌ این روزها عده ای انتقاد می‌کنند که همه در فدراسیون فوتبال به حرف کی‌روش گوش می‌کنند، شرایط فوتبال ما بسیار بد است و لیگ ما کیفیت خوبی ندارد و تیم های بزرگ و مطرح ما خوب نتیجه نمی‌گیرند و در این وضعیت باید این امتیازات را به تیم ملی بدهیم، به نظر من گوش نمودن به حرف کی‌روش اتفاق بدی برای ما نمی باش و باید همه جوره با او همکاری کنیم، اگر صعود تیم ملی به جام جهانی را می‌خواهیم و اگر دوست داریم ملت ما شاد شوند، باید خواسته های سرمربی تیم ملی را اجابت کنیم و این مسأله اصلاً چیز بدی نمی باش، اگر بها بسیاری نموده ایم و مربی بزرگی را آورده ایم، باید همه جوره او را حمایت نموده و به او بها بدهیم، همه ما می‌گوییم که افتخارمان موفقیت تیم ملی است پس باید با کی‌روش همکاری کنیم تا موفق شود.

او در ادامه گفت:‌ علی کریمی در پرسپولیس به مشکل خورده و بازی اما به تیم ملی دعوت می‌شود که سبب انتقاد بعضی ها شده است اما باید بگویم که یک سری بازیکنان واقعاً خاص می باشند و نمی‌شود به راحتی از آنها چشم پوشی نمود، در شرایطی که فوتبال ما خالی از ستاره شده و اوضاع بدی دارد، حضور علی کریمی در هر تیمی نعمت است.

۳بازیکن محبوب در سطح اول فوتبال ایران نداریم اما یک وقتی عابدزاده، دایی، عزیزی، مهدوی کیا، باقری، منصوریان، مجیدی و … بودند که محبوب مردم بودند که محبوب مردم بودند. الان ۵ بازیکن نداریم که مردم آنها را دوست داشته باشند اما علی کریمی محبوب است.

وی افزود: الان شرایط طوری است که اسم کریمی تماشاگران را به استادیوم می آورد درست مثل دورانی که احمدرضا عابدزاده تماشاگران را به استادیوم می آورد.
علی کریمی این روزها بیشتر از بقیه فوتبالیست های ایرانی تمرین می نماید چون مردم فشار بسیاری به پرسپولیس و مانوئل برای بازگشت او آورده اندو خودش خوب می داند که توقع مردم از او بسیار بالا است.

مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: علی کریمی فشارها را کاملا حس می نماید و احساس مسئولیتی که دارد سبب شده تا بیشتر از بقیه تمرین کند مسائلی در پرسپولیس برای کریمی پیش آمد اما من هم جای کی روش بودم، هیچ وقت از کنار اسم علی کریمی به راحتی رد نمی شدم و قطعا او را به تیم ملی دعوت می نمودم.

وی افزود: من کنار علی کریمی بازی نموده ام، او بازیکنی است که اگر ۹۰دقیقه هم در زمین راه برود در یک لحظه نتیجه بازی را عوض می نماید چون او یک بازیکن استثنایی است.

علی کریمی دریک لحظه کارش را انجام می دهد وزهر خودش را می ریزد و برای تیمش مثمرثمر است. کریمی مثل لیونل مسی است و اگر ۹۰دقیقه هم در زمین راه برود، بالاخره کارش را انجام می دهد چون آنها استثنای می باشند.

وی افزود: ژوزه گفته که کریمی به پرسپولیس برگردد اما پیش از آن باید جلسه ای با یکدیگر داشته باشند.

علی کریمی بازیکن بزرگ و محبوبی است و نباید اورا تخریب نمایند و راحت او را از دست بدهند. مانوئل یک فرد خارجی است و شاید ۲ روز دیگر از ایران برود اما علی کریمی همیشه بین ما هست و حفظ حرمت او بسیار واجب است. صحبت من با مدیران پرسپولیس است که کریمی را حفظ نمایند و اجازه ندهند حرمت او از بین برود.

او در ادامه گفت: اینکه ژوزه اعلام کند کریمی باید عذر خواهی کند، اصلا خوب نمی باش چون کریمی در بایرن مونیخ بازی نموده و همین الان اگر اراده کند، تیم های عربی به سرعت او را جذب می نمایند.

صحبت الان ژوزه حرفه ای تر است، اینکه او و کریمی جلسه ای بگذارند و مشکلات شان را حل نمایند بسیار بهتر وحرفه ای تر است تا اینکه کریمی در روزنامه ها از او عذرخواهی کند رفتار سابق مانوئل بسیار آماتور و غیر حرفه ای بود.

او در ادامه گفت: وجود علی کریمی درپرسپولیس نعمت است و همینکه علی در ترکیب پرسپولیس باشد ودر زمین راه برود، علاوه براینکه با خودش تماشاگر به استادیوم می آورد، هم برای پرسپولیس نقطه قوت است و هم ترس به دل حریفان می اندازد چون بازی نمودن مقابل تیمی که کریمی را دارد، راحت نمی باش و ترس دارد.

رهبری فرد در پایان گفت: علی کریمی باید به پرسپولیس برگردد چون طوری بازی می نماید که تماشاگر پسند است در حال حاضر هم کریمی بسیار انگیزه دارد و خوب می داند که باید با قدرت همه برگردد چون مردم به باشگاه و ژوزه بسیار فشار آوردند و توقعات از او بسیار بالا رفته است./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.