رهبر القاعده تشکیل “خلافت اسلامی” را خواستار شد

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

reuters1-12.JPG

رهبر القاعده در سندی در تشریح اینکه چطور مسلمانان باید امور خود را اداره کنند، مساله دولت – ملت و همینطور نقش سازمان ملل در میانجی‌گری برای حل و فصل درگیری‌ها را رد کرد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از خبرگزاری رویترز، این بیانیه از سوی ایمن الظواهری، رهبر القاعده عنوان “حمایت از اسلام ” را داشته و توسط شبه نظامیان در یک وب پایگاه اینترنتی افراط گراها انتشار یافته است.

در این بیانیه الظواهری خواهان برقراری مجدد “خلافت اسلامی” iبه منظور متحد کردن مسلمانان شده است. با وجود آنکه محتوای این سند مشابه تعالیم اسامه بن لادن است اما ظاهرا الظواهری علاقه‌مند است دیدگاه‌های خود را در خصوص اینکه چطور مسلمانان باید iبه زندگی خود شکل دهند، ارائه دهد.

رهبر القاعده از مسلمانان می‌خواهد تا برای حل و فصل مناقشه‌ها از شریعت استفاده کنند و همینطور قضاوت بر اساس دیگر اصول، عقاید و یا قوانین از جمله سازمان ملل را رد کنند.

به گفته ایمن الظواهری سازمان ملل توسط پنج عضو ثابت شورای امنیت آن یعنی فرانسه‌، انگلیس، روسیه، چین و آمریکا کنترل می‌شود.

الظواهری همچنین از مسلمانان خواست تلاش کنند تا خلافت اسلامی ایجاد کنند iبه صورتی که دولت‌ – ملت‌ها، روابط ملی‌ و یا مرزهای اعمال شده توسط اشغالگران را iبه رسمیت نشناخته بلکه یک خلافت هدایت شده iبه تبعیت از پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) برقرار کنند.

وی می‌گوید: اینها اهداف سند حمایت از اسلام می باشند و ما از همه آنهایی که iبه این اهداف اعتقاد دارند تقاضا داریم که خواهان رسیدن iبه این اهداف شده و iبه طریق ممکن آنها را در میان مردم کشور گسترش دهند.

الظواهری همچنین از مسلمانان خواست با یکدیگر همکاری کنند تا سرزمین‌های مسلمانان را از دست اشغالگران آزاد کنند.

الظواهری همچنین هرگونه توافق را که iبه نقل از او iبه کافران حق کنترل سرزمین‌های مسلمان را دهد رد کرد. اشاره وی ظاهرا iبه توافق صلح سال ۱۹۷۹ مصر با اسرائیل بود.

به گفته الظواهری این سرزمین‌های شامل فلسطین تحت قیومیت انگلیس که شامل نواحی تحت کنترل اسرائیل و فلسطین، منطقه چچن در روسیه و دیگر بخش‌های منطقه قفقاز، کشمیر تحت کنترل هند و مناطق سبته و ملیلیه تحت حاکمیت اسپانیا و همینطور ترکستان شرقی در منطقه شین‌جیانگ چین می‌شود.

این سند در وب پایگاه اینترنتیی انتشار یافت که اغلب بیانیه‌های منصوب iبه الظواهری را پس از مرگ بن لادن منتشر کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.