رهبر تازه چین به سفرهای استانی می رود

۱۰م دیماه ،

شی جین پینگ به عنوان دبیرکل حزب کمونیست جایگزین هو جین ‌تائو می گردد که از رهبری این حزب بازنشسته شده و دوره ریاست جمهوری‌ اش سال آینده به پایان می رسد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، همین چند هفته قبل بود که شی جین پینگ به عنوان دبیرکل تازه حزب کمونیست چین و رهبر آینده این کشور انتخاب و برای یک دوره ۱۰ ساله مسئولیت تازه را پذیرفت. شی جین پینگ علاوه بر این به عنوان رئیس تازه کمیسیون مرکزی ارتش چین هم انتخاب شد.

وی در سخنرانی خود پس از این انتخاب، خواهان مبارزه با فساد، افزایش انضباط در حزب کمونیست و بهتر شدن وضع معیشت مردم شد و گفت: “خواسته مردم برای زندگی موضوعی است که باید برای آن تلاش کنیم.”

شی جین پینگ به عنوان دبیرکل حزب کمونیست جایگزین هو جین ‌تائو می گردد که از رهبری این حزب بازنشسته شده و دوره ریاست جمهوری‌ اش سال آینده به پایان می رسد. شی جین پینگ که ۵۹ سال سن دارد و پیش از این معاون رئیس جمهوری بوده است.

اما جین پینگ در یکی از اولین اقدامات خود پس از انتخاب شدن، راهی سفر استانی شده و در این سفر از مسئولان محلی خواسته تمام تلاش خود را برای مبارزه با فقر در مناطق محروم روستایی این کشور بکار گیرند.

رسانه های چینی اعلام کرده اند که وی با سفر به مناطق روستایی شمال چین با روستاییان دیدار و گفتگو کرده است و تلاش کرده از نزدیک در جریان وضعیت زندگی مردم مناطق مختلف کشور قرار بگیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.