رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه: امام خمینی پرچمدار مبارزه آزادیخواهان جهان با استعمار غرب است

به گزارش ایرنا، ژیرینوفسکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امام خمینی پرچم معنویات را در میان بسیاری از ملل جهان در مقابل مادی گرایی صرف و افراطی غرب به سرکردگی آمریکا برافراشت و رویکرد جدیدی را در سطح بین المللی بنیان گذاشت.

وی اظهار داشت: امام خمینی در سایه شخصیت ویژه خود توانست راه تازه ای را پیش روی کسانی که مخالف زورگویی و فشار آمریکا بودند، گشود و نشان داد که با تکیه و معنویات می توان در مقابل زورگوهایی استعمارگران مقاومت کرد.

وی اضافه کرد: قرن حاضر، قرن مبارزه با سرمایه داری آمریکایی و روی آوردن جهانیان به مسایل معنوی است و بدیهی است که امام خمینی به دلیل شخصیت خاص خود سهم ویژه ای در این زمینه دارد.

رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه ادامه داد: امروزه جهانیان به دلیل اشغال ۱۵۰ کشور از سوی آمریکا از یکجانبه گرایی و سلطه جویی کاخ سفید نفرت دارند و به همین دلیل نیز جریان سیاسی اخلاقی جدیدی با تاثیرپذیری از آموزه های سیاسی معنوی امام خمینی در سطح جهانی با محوریت مخالفت با سیاست های توسعه طلبانه آمریکایی ها راه افتاده است.

وی از فشار بر ملت ها و افزایش خشونت و خونریزی در جهان به عنوان پیامدهای سیاست توسعه طلبانه و زورگویانه امریکا نام برد و اظهار داشت: آمریکایی وقاحت را به جایی رسانده اند که به طور علنی و بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل از حمله نظامی به سوریه صحبت می کنند و واضح است که هدف بعدی آنان از این رویکرد ایران و روسیه می باشد.

وی با اشاره به پابرجا بودن اندیشه ها و افکارامام خمینی در میان ملت های آزاده و ستمدیده گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی در اواخر قرن بیستم میلادی و زمانی رخ داد که بسیاری از تعالیم سیاسی غرب کارآیی خود را از دست داده و کهنه شده بودند.

ژیرینوفسکی اضافه کرد: امام خمینی با درک مقتضیات زمان و با درایت و دوراندیشی خاصی، نامه ای به گورباچف نوشت که تحقق یافت و محتویات آن هنوز نیز بوی تازگی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه گورباچف پیام امام خمینی را درک نکرد و به همین دلیل نیز شاهد تبعات منفی فروپاشی شوروی سابق برای روسیه در سال های پس از فروپاشی بودیم.

وی تشریح کرد: همان طور که امام خمینی در نامه خود به گورباچف پیش بینی کرده بود، امروزه شاهد افزایش زورگویی ها و توسعه طلبی های آمریکا در اقصی نقاط جهان هستیم و حتی روسیه نیز از این امر مستثنی نیست.

اروپام/۲۲۴۰**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۳۱۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.