رهگیری هواپیماهای مهاجم نارنجی در دومین روز رزمایش

۲۳ آبان ،

شبکه یکپارچه تحت امر قرارگاه پدافند هوایی در دومین روز از رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۴ به کشف ، شناسایی و رهگیری هواپیماهای مهاجم نیروهای نارنجی می پردازند.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر، سخنگوی رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴ در جمع خبرنگاران افزود: امروز ارتش بلافاصله پس از کشف و شناسایی هواپیماهای مهاجم ، دستور پرواز هواپیماهای اسکرامبل را برای تعقیب و درگیری با هواپیماهای متجاوز دشمن صادر  می کند.
امیر سرتیپ شاهرخ شهرام با اشاره به اینکه امروز فرمان وضع آماده باش به همه یگانهای پدافند هوایی در منطقه رزمایش اعلام می گردد افزود: اجرای طرح های کمک رسانی، اعزام گروههای درمانی و اجرای طرح های تامینی در منطقه رزمایش  و همچنین اجرای  طرحهای عملیاتی روانی برای آگاهی ساکنان منطقه  در خصوص فعالیت نیروهای خودی از دیگر برنامه های روز دوم همایش است.

ارزیابی سامانه های موشکی برد متوسط در مرحله دوم رزمایش

در دومین مرحله از رزمایش مشترک سراسری مدافعان آسمان ولایت ۴ ، عملکرد انواع سامانه های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارزیابی عملیاتی می گردد .

 در این مرحله از رزمایش و در پی تهاجم هواپیماهای شکاری – بمب افکن و هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای آفندی تحت عنوان کشور نارنجی ( دشمن فرضی ) به مناطق حساس و حیاتی کشور ، سامانه های موشکی برد متوسط و ارتفاع کم ارتش ، سپاه پاسداران ، جنگ افزارهای توپخانه ای و نیروهای مسلح اعم از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ، نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران گسترش می یابد و در محدوده عملیاتی رزمایش به  کشف ، شناسایی ، تعقیب و رهگیری و در نهایت تیر اندازی به سمت هواپیماهای بدون سرنشین می پردازند تا بتوانند  تعدادی از هواپیماهای بدون سرنشین مهاجم را سرنگون و منهدم کنند .
همچنین در این مرحله  از رزمایش انواع هواپیماهای شناسایی و شکاری – رهگیر نیروی هوایی ارتش با خلبانان کارآزموده و جوان در کنار فعالیت گسترده شبکه راداری پدافند هوایی کشور ، شبکه دیده بانی بصری و مراکز جمع آوری اطلاعات ( فاشا)  همه مراحل کشف ، شناسایی ، رهگیری و درگیری با هواپیماهای نیروهای متخاصم را انجام خواهند داد تا به همه اهداف از پیش تعیین شده دست یابند .
قرار است سامانه موشکی تولید شده ارتفاع متوسط هاک  ،سامانه های توپ ۳۵ میلی متری اورلیکن مجهز به فاصله یاب لیزری در دومین مرحله از رزمایش به بهره برداری برسد .


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.