روابط ایران و روسیه در سایه هنر “صنایع دستی توسعه” می یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

همکاری ایران و روسیه در حوزه صنایع دستی، زمینه ساز تقویت روابط فرهنگی میان دو کشور خواهد بود.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور، در دیدار با معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، گفت: ایران و روسیه با پیشینه روابط فرهنگی، از دیرباز با یکدیگر همکاری داشته و امروز نیز می تواند این همکاری ها در حوزه فرهنگ تداوم یابد.
 
وی در ادامه با ارائه پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک میان دو کشور با موضوع همکاری در حوزه صنایع دستی، افزود: تشکیل این کارگروه زمینه ساز تقویت همکاری دو کشور در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

نامور مطلق همچنین با اشاره به وجود بعضی از آثار و اشیاء تاریخی ایران در روسیه پیشنهاد برگزاری نمایشگاهی از این آثار تاریخی در تهران را ارائه کرد.

 نامور مطلق با بیان اینکه در حال حاضر روابط دو کشور در حوزه مسایل فرهنگی به اندازه عمق فرهنگ و تمدن دو کشور نیست، ابراز امیدواری کرد: این روابط با توجه به فعالیت دولت تدبیر و امید در ایران بیش از پیش افزایش یابد.
 
**شهروندان روسی با هنر دستان ایرانیان آشنا می شوند  
 
نامور مطلق، صنایع دستی را تبلور فرهنگی ایران دانست و تصریح کرد: آثار هنری هنرمندان صنایع دستی بیانگر ذوق و استعداد سرشار هنرمندان ایرانی است که با تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور زمینه برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان روس با صنایع دستی ایران فراهم شود.
 
وی تاکید کرد: با همکاری های دو کشور در حوزه صنایع دستی از طریق برگزاری نمایشگاه های مشترک، اعزام و تبادل هنرمندان و متخصصان و … روابط فرهنگی میان دو کشور توسعه خواهد یافت.
 
در این نشست مشترک معاون اول و قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، با اشاره به زمینه همکاری های میان ایران و روسیه در حوزه صنایع دستی، گفت: انجمن صنایع دستی در روسیه می تواند کمک فراوانی به تقویت ارتباط بین دو کشور در این حوزه داشته باشد.
 
قائم مقام وزیر فرهنگ فدراسیون روسیه، در پایان موافقت خود را با پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک در حوزه صنایع دستی اعلام کرد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.