روابط ایران ومصر را از زمان فروپاشی رژیم مبارک برقرار شده می دانیم

‘علاءالدین بروجردی ‘ روز دوشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره چشم انداز روابط ایران و مصر افزود: اگرچه دو کشور اکنون رابطه رسمی به معنای بازگشایی سفارتخانه ها ندارند، اما از زمان سقوط مبارک، این رابطه را برقرار شده می دانیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در عین حال اظهار داشت: باز شدن سفارت، امور شکلی و ظاهری است که در زمان خود طبیعتا انجام خواهد شد.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخاب ‘مرسی ‘ رویدادی بسیار مبارک برای ملت مصر و جهان اسلام است که در این مصاف سخت موفق شد و ما نیز به سهم خود به ایشان و ملت مصر تبریک می گوییم.

بروجردی با بیان اینکه آنچه در تحولات مصر اهمیت دارد، انتخاب رییس جمهوری در مصاف و شرایط سخت بود، گفت: در این مصاف از یک طرف، ملت وانقلابیون مصر قرار داشتند و از طرف دیگر، آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار داشتند که تلاش می کردند تحولات به گونه دیگری رقم بخورد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعا این موفقیت یک گام به پیش خواهد بود.

کمیسیون انتخابات مصر، روز گذشته – یکشنبه – ‘محمد مرسی’ نامزد اخوان المسلمین را پیروز انتخابات ریاست جمهوری مصر اعلام کرد.

نخستین رییس جمهوری مصر پس از سقوط مبارک، روز گذشته در سخنانی که بصورت زنده از شبکه های تلویزیونی مهم جهان و بلافاصله پس از اعلام پیروزی اش پخش می شد، گفت که رییس جمهوری همه ملت مصر است.

وی خطاب به ملت مصر افزود: ‘ای ملت مصر که امروز عید دمکراسی را در کشورتان جشن گرفتید، آنانی که در میدان التحریر و همه میادین مصر حضور دارید،برادران،دوستان و فرزندان ، ای آنانی که به آینده مصر چشم دوخته و ای کسانی که خواهان بیداری، سعادت، توسعه، ثبات و امنیت برای مصر هستید، همه از خداوند تشکر می کنیم که به این لحظه تاریخی رسیدیم. این لحظه تاریخی حماسه ای درخشان است که به اراده، خون و فداکاری های ملت مصر رخ داده است.’

وزارت خارجه ایران نیز شب گذشته با انتشار بیانیه ای پیروزی ملت مصر در این انتخابات و ریاست جمهوری جناب آقای دکتر محمد المرسی را تبریک گفت.

در این بیانیه با ادای احترام به ساحت شهدای انقلاب این کشور ، آمده است: امید واثق به سعادت و پیشرفت و موفقیت های روزافزون مردم مصر در سایه تداوم و حضور پر شور در صحنه های سیاسی و اجتماعی داریم.

سیام **۱۰۵۳**۱۵۷۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۸۸۴۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.