روابط تاریخی و دیرینه ایران و ارمنستان/ تلاش در جهت تعمیق روابط و ارتقای سطح همکاری‌ها

فروردین ۱۴۰۳

در دیدار رییس‌جمهور ارمنستان با دکتر روحانی

رییس‌جمهوری اسلامی ایران به روابط تاریخی و دیرینه ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بر پایه اشتراکات فرهنگی و تمدنی همواره تعاملات خود با ارمنستان را گسترش و آن را مبنای تحکیم روابط و همکاری‌ها قرار داده است.

به گزارش حوزه دولت ممتاز نیوز، “حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی” امروز (دوشنبه) در ادامه دیدارهای خود با روسا و مقامات شرکت‌کننده در مراسم تحلیف‌، در دیدار سرژ سرکیسیان رییس‌جمهور ارمنستان افزود: روابط ایران و ارمنستان همواره دوستانه، نزدیک و بر پایه تأمین منافع دو جانبه بوده و قطعاً در آینده نیز تلاش تهران معطوف به تعمیق روابط و ارتقای سطح همکاری‌ها در همه زمینه‌ها خواهد بود.
 
رییس‌جمهور اظهار داشت: ارمنستان در مجامع بین‌المللی و در موضوعات گوناگون مواضع نزدیک و دوستانه‌ای با ایران داشته و یقناً این مساعی مشترک در راستای تأمین هر چه بیشتر منافع دو کشور ادامه خواهد یافت.
 
دکتر روحانی حل و فصل مشکلات منطقه را به نفع همه کشورها و سبب تثبیت و تقویت ثبات و امنیت منطقه عنوان کرد.
 
سرژ سرکیسیان رییس‌جمهور ارمنستان نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب و آغاز بکار دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهور اسلامی ایران و ابراز خوشحالی از شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ایران و ارمنستان در کنار هم از یک راه طولانی تاریخی عبور کرده‌اند و در ۲۰ سال قبل نیز همکاری‌ها و روابط مؤثر و سازنده‌ای با یکدیگر برقرار نموده‌اند.
 
رییس‌جمهور ارمنستان تأکید کرد: مطمئنم در دوران جدید همکاری‌های ایران و ارمنستان با تلاش‌های مسئولان دو کشور ضمن تقویت و تحکیم دوستی میان دو ملت‌، روابط دوجانبه و منطقه‌ای نیز در عرصه‌های مختلف از جمله در زمینه اقتصادی گسترش خواهد یافت.
 
رییس‌جمهور ارمنستان به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایران سفر کرده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.