روابط زناشویی

روابط زناشویی

: اکثر همسران جوان بخاطر عدم شناخت و بیشتر اوقات عدم آگاهی کافی درمورد راه های مدیریت روابط زناشویی و احساسی بین زوجین همواره با مسائلی رو به رو میشوند.

اکثر همسران جوان بخاطر عدم شناخت و بیشتر اوقات عدم آگاهی کافی درمورد راه های مدیریت روابط زناشویی و احساسی بین زوجین همواره با مسائلی رو به رو میشوند، که متاسفانه این معضلات در پاره ای از موارد تبدیل به اختلافات خانوادگی میشود که آثار آن در مسائلی چون افزایش سالانه آمار طلاق در جامعه، تنوع و تعدد طلبی جنسی و … قابل رویت هستند.

16555-ring

چنانچه از همسرانی که مدت ها با هم زندگی کرده اند، دربازه ی روابط زناشویی آن ها بپرسید به احتمال خیلی زیاد این جواب را میشنوید، شوق و گرمای روزهای اول را ندارد اما باز هم خوب است!  پایین آمدن شدت اشتیاق جنسی بمرور زمان برای هر خانم و آقایی اتفاق می افتد و طبیعی میباشد. بصورت طبیعی حدود هیجده ماه بعد از گذراندن زندگی مشترک، یعنی بعد از گذراندن دوره ی شوق و شیدایی، تفاوت در نیاز جنسی به آرامی خودش را بروز میدهد.

تفاوت در میل جنسی و روابط زناشویی حالتی میباشد که میزان کاهش شوق و نیاز جنسی در یکی از شرکای جنسی نسبت به دیگری بیشتر میباشد. چنانچه به این تفاوت به طور آگاهانه رفتار نشود، به تدریج شکل غیر طبیعی به خودش خواهد گرفت و به بی تفاوتی و سردی رابطه زناشویی همسران دامن میزند. بدین ترتیب شما میبایست بیشتر از قبل درمورد روابط زناشویی آگاهی داشته باشید.

معمولا اشخاص رابطه زناشویی را حرکتی خود جوش و احساسی میدانند که نیاز به هیچ آموزش و یا برنامه ریزی ندارد. ولی دقت داشته باشید ارتباط زناشویی که قسمت حساسی از زندگی ما را تشکیل می دهد و حتی در معین کردن اندازه حس رضایت از زندگی نقش اساسی دارد. مثل بیشتر رفتارهای ما که بر اثر آگاهی و یادگیری جهت دهی درست پیدا میکنند.

young-happy-couple

فراگیری اطلاعات صحیح درمورد رفتارهای مناسب جهت بهتر شدن روابط زناشویی، به یاد داشتن حس مسئولیت نسبت به زندگی زناشویی و شریک جنسی خود و یادگیری چگونگی داشتن رابطه جنسی سالم به همسران جوان کمک میکند، که به رابطه زناشویی خود روح بدمند و از سرد شدن شعله ای که گرمای زندگی زناشویی زوج ها به آن وابسته میباشد جلوگیری میکند.

طبق بررسی ها محققان معتقدند، سخن گفتن و فهم زبانی که شریک جنسی شما با کمک آن بهتان ابراز علاقه میکند، کلید اصلی حل تفاوت در روابط زناشویی و میل جنسی میباشد. چنانچه شما این زبان را درک کنید و به درستی آن را جواب دهید، هم سویی زناشویی را تقویت کرده و حاصل آن گرم شدن رابطه زناشویی و اشتیاق جنسی میباشد. به گفته این محققان برای داشتن تفاهم جنسی و زناشویی در زندگی میبایست آنچه که همسرتان میخواهد، همان را به او بدهید.

 Happy_young_couple 1

خواسته های خود را در روابط زناشویی مطرح کنید

هر کس چه خانم و آقا باید بتواند با اعتماد کامل خواسته هایش را در مورد روابط جنسی بیان کند. معمولا همسران در مطرح کردن مناسب نیازهای جنسی خود در رابطه زناشویی  مشکل دارند. زوج ها اغلب درمورد این موضوعات چیز خاصی نمیگویند و یا به روش منفی آن را بیان میکنند که این خود راه رفع این مشکل و گفتگو را میبندد. مثلا فکر کنید شما میخواهید شریک جنسی تان پیش از رابطه زناشویی، عشقبازی بیشتری با شما داشته باشد. شما به همسرتان می گویید، تو اصلا به اندازه کافی به من محبت نمیکنی. در این جمله نیاز صحیح بیان نشده است بلکه یکجور انتقاد به صورت گرفته است. از نگاه محققان بهتر میباشد درخواست خود را این طور بیان کنیم، بنظر تو بهتر نیست پیش از برقراری رابطه زناشویی کمی بیشتر به هم محبت کنیم.

پس در نتیجه باید اختلاف بیان خواستن و انتقاد را به وضوح درک کنیم و به جای اینکه از همسر خود انتقاد کنیم تا او هم موضع بگیرد بهتر است از جملاتی مثل، به نظر من، بهتر است، ترجیح میدم و … استفاده کنیم.

محققان شدت اثرگذاری این روش را در بهبود روابط جنسی و زناشویی غیر قابل تصور میدانند.

Marielaina-Perrone-DDS-Mouthwash-Happy-Couple

هنگامی خواسته خود را در رابطه زناشویی به شیوه مثبت بیان میکنید، همسرتان با  تنها تکرار و تایید جمله شما و حتی بدون کمترین تغییری در آن، حرف شما را قبول میکند. چنانچه همچین اتفاقی نیافتاد جمله خود را آنقدر درست کنید تا او خواسته شما را تایید کند. بعد از آن شما از همسرتان به خاطر توجه کردن به خواسته هایتان تشکر کنید و از او سوال کنید که آیا دوست دارد به خاط محبتی که به شما میکند، شما هم کاری برایش انجام دهید.

با به کار گیری این روش به جای استفاده از عبارات انتقادی شما شانس بیشتری در شنیدن پاسخ مثبت خواهید داشت. در ضمن این راه برخورد سبب صمیمیت و اشتیاق بیشتر به روابط زناشویی و در نتیجه لذت روزافزون ارتباط جنسی میشود.

به هنگام ارتباط زناشویی از قرارداد جنسی که نوشته اید پیروی کنید

قطعا همسران بحث های مثبتی در مورد روابط زناشویی پس از به کار گیری روش های مناسب گفتگو خواهند داشت و میدانند که در قبال یکدیگر مسئولیت دارند. حالا با پیروی از بررسی های محققان نوبت به آن رسیده که در مورد روابط جنسی خود در زندگی زناشویی قراردادی داشته باشیم.

stock-footage-happy-mexican-couple-holding-hands

محققان اعتقاد دارند که تنها مشکل اغلب همران در رابطه زناشویی مطرح کردن مثبت خواسته ها نمیباشد، به نظر آنان بی حالی و خستگی کار روزمره حتی شدیدترین امیال جنسی را نیز از بین میبرد. اکثر همسرانی که برای مشاوره به کارشناسان مراجعه میکنند، بهشان توصیه میشود که برای به دست آوردن تفاهم جنسی با همدیگر معامله کنید. خواسته های جنسی خود را بروی کاغذ بیاورید. مثلا شما تصمیم می گیرید که در نوبت بعدی کدام یک آغاز کننده رابطه جنسی باشد. هر کس که به عنوان شروع کننده ارتباط زناشویی انتخاب شود میبایست نیازهای شریک جنسی خود را بطور کامل برآورده کند.

بمنظور آن که قرارداد بطور موثر نتیجه بخش باشد، حتما نخست خواسته های کمتر و ساده ای را در رابطه زناشویی بیان کنید. برای صورت گرفتن هر کار موثری باید آن را از سطح پایین شروع و بتدریج به سطوح پیشرفته برسانیم. در ابتدا ممکن است به این راه دید خوبی نداشته باشید اما هنگامی که بهبود روابط زناشویی و اشتیاق جنسی طرف مقابل را دیدید تازه درک میکنید که دست به چه معامله ی پرسودی زده اید.

happy-woman

تفاوت میل جنسی را حل کنید

بعد از این که گفتوگوهای مثبتی درباره رابطه زناشویی داشتید و طبق قرارداد عمل کردید، امکان دارد با مشکل تفاوت در میل جنسی مواجه شوید، که اشکال بسیار رایجی در رابطه زناشویی میباشد. این مسئله نه در همسران جوان بلکه در زو ج های سنین مختلف مشاهده میشود و برعکس آنچه امکان دارد در فکرتان داشته باشید، همواره آقایان نیستند که نسبت به خانم ها اشتیاق جنسی بیشتری دارند. یک خانم مخصوصا در میانه زندگی زناشویی، امکان دارد در مدتی که شریکش در ارتباط جنسی فعالیت هیجانی و تهاجمی کمتری داشته باشد، برتری جنسی خودش را بروز دهد.

این تغییرات طبیعی در راستای اشتیاق جنسی در رابطه زناشویی میان همسران تا میزان زیادی مشکل خاصی بوجود نمی آورد و امری کاملا طبیعی میباشد. مگر آن که یکی از شرکای جنسی حس ناامیدی و بی اهمیتی داشته باشد و یا پس زده و سرد شود. مسئله ای که در رابطه زناشویی اغلب برای همسرانی اتفاق می افتد که میل جنسی بسیار بالاتری دارند. چون که آنان رابطه را شروع میکنند، ولی با بی اعتنایی و یا مسخره کردن شریک جنسی خود مواجه میشوند.

 girl-ear-wheat-Favim.com-482091

حالات ابراز محبت به همسرتان را بیاموزید

محققان برای همسرانی که میل کم یا حتی زیاد به ابراز عشق در رابطه زناشویی دارند، توصیه ویژه ای میکنند. همسر شما موجودی با شخصیت خاص خودش میباشد و شما میبایست زبان ابراز علاقه به او را بیاموزید. محققان اعتقاد دارند که ابراز محبت به روش های معمول همسری با عشق کلیشه ای برایتان میسازد، اما اگر با زبان مختص همسرتان(همان چیزی که دوست میدارد و برایش قابل درک تر میباشد) با او رفتار کنید، رومانتیک شدن هرچه بیشتر زندگی زناشویی را تجربه خواهید کرد.

نکات کلیدی برای همسرانی که میل جنسی بالایی دارند

بمنظور برقرای تعادل میان همسرانی که یکی از آنان میل بیشتر یا کمتری به مسائل جنسی دارند راهکارهایی بیان میشود. چنانچه شما شخصی با اشتیاق جنسی زیاد میباشید، به یاد داشته باشید که امکان دارد شریک جنسی شما برای رسیدن به ارضای کامل به نوازش و تحریک بیشتری احتیاج دارد، پس تحمل بیشتری در روابط زناشویی بخصوص عشقبازی از خود نشان دهید. چنانچه بطور آگاهانه میل جنسی خود را روز به روز تقویت کنید، حتما بپرهیزید، زیرا این امر منجربه مشکلات اساسی رابطه زناشویی میشود. به پیش نیازها و لازمه های قبل از برقراری رابطه جنسی با شریکتان حوصله و دقت کافی داشته باشید. اشتیاق جنسی را با عشق اشتباه نگیرید. چنانچه همسرتان میل جنسی کمتری دارد، این معنی را نمیدهد که حتما شما را دوست ندارد.

sad-woman-winter

نکات کلیدی برای همسرانی که میل جنسی کمتری دارند

برای میل جنسی خود احساس مسئولیت زیادی داشته باشید و قسمت مهمی از زندگی زناشویی را به رابطه جنسی اختصاص بدهید. از راهکارهایی که محققان توصیه کردند استفاده کنید، قراردادی را تنظیم کنید و هنگام فعالیت زناشویی به مسائلی که موجب تقویت میل جنسی شما میشود، بیش از پیش دقت کنید و آن ها را در قرارداد قید کنید. در مورد شرایط و پیش نیازهای ارتباط زناشویی خود با شریک جنسیتان به وضوح حرف بزنید و این کار را به روش مثبتی مطرح کنید، حتی چنانچه به هر دلیلی مایل به برقراری ارتباط جنسی نمیباشید این را هم به طرز مثبتی به همسرتان بگویید. چنانچه میخواهید همسرتان با شما در این مسائل همفکر و سازش داشته باشد، میبایست جواب منفی شما جنبه بی اهمیتی و پرده پوشی نداشته باشد. خوشنودی شما از اینکه در حوزه ی درک فکری شریکتان قرار گرفته اید باعث بیشتر شدن اشتیاق شما میشود.

sad-woman

این درست نیست که هر چه سن بالاتر میرود اشتیاق جنسی کمتر میشود. اغلب درگیری های فکری، بی حوصلگی، بی حالی، یکنواختی و تغییرات هورمون های بدن میباشند که باعث کم شدن اشتیاق جنسی میشوند. بمنظور آن که اشتیاق از دست رفته را دوباره به چنگ آورید، کافی است این مشکلات را برطرف کنید.
بی حالی
درگیری روحی و یا بی حوصلگی جسمی اغلب موجب کم شدن رابطه زناشویی میشود و می‌تواند انرژی بسیاری را از شما بگیرد و میل جنسی را بسیار کاهش دهد. چنانچه حس میکنید از نظر جسمی و نیز روحی خیلی شرایط مناسبی ندارید و اشتیاقی به انجام فعالیت زناشویی ندارید، به خودتان فرصت دهید تا شزایط ایده آلتان را بازیابید.
یکنواختی
چنانچه چند سالی است که از زندگی زناشویی تان میگذرد، حتما تا به امروز مسائل متعددی را تجربه کرده اید. هنگامی که شما و همسرتان چند سالی را با شناخت و اطمینان خاطر سپری کرده اید، قطعا همان شوق و هیجان اوایل ازدواجتان را نخواهید داشت و این از آن جا نشات میگیرد که یکدیگر را به طور عادت گونه ای دوست میدارید و مسائل مختلف یک رفتار عادت گونه ی نه چندان خوشایندی را به شما تحمیل کرده است. برای بیرون آمدن از این روزمرگی و در نتیجه کاهش اشتیاق جنسی فقط کافی است که از این به بعد مسائل جذاب و هیجان انگیزی را فراتر از عاداتی که در روابط زناشویی تجربه کرده اید، داشته باشید و به هیچ عنوان از این تغییرات موثر نترسید. هنگامی که یکنواختی به هم بریزد، اشتیاق جنسی بالاتر میرود.

woman happiness
دارو
استفاده بعضی از داروها می‌تواند بر نیازهای جنسی تاثیر بگذارد و باعث سردمزاجی جنسی در خانم ها و بی میلی جنسی در آقایان شود. برخی داروهای ضدافسردگی، داروهای آرام بخش، دارو های بیماران قلبی و … از این دسته میباشند.

تغییر هورمون های بدن
هنگام کم ترشح شدن برخی هورمون ها در بدن بخصوص در زمان یائستگی و میانسالی خانم ها میتواند میل جنسی را بسیار کم کند. در ضمن یائسگی به تنهایی باعث کاهش اشتیاق جنسی نمیشود بلکه دقیقا برعکس، عدم تخمک‌گذاری میل جنسی را بیشتر هم میکند، اما کم شدن بعضی ترشحات و هورمون‌ها و بروز مسائلی همچون خشکی دستگاه تناسلی خانم عاملی مهم بمنظور کاهش میل جنسی میباشد که این مشکلات با درمان های ساده و صحیح برطرف میگردد.

نوشته روابط زناشویی اولین بار در فلکس پدیدار شد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.