روابط عمومی فیلم سینمایی «رستاخیز» ، دلیل عدم حضور این فیلم در جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد

ممتازنیوز:

79-36

روابط عمومی فیلم سینمایی «رستاخیز» در اطلاعیه‌ای، علت شرکت نکردن این فیلم در جشنواره فیلم فجر را توضیح داد.

در این اطلاعیه آمده است: در پی برخی اظهارات و اخبار اخیر درباره فیلم سینمایی «رستاخیز» و از آنجا که سوالات و ابهاماتی درباره اتمام ساخت این فیلم و حضور یا عدم حضور آن در سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر مطرح شده و همچنین از مدت‌ها پیش نام این فیلم در فهرست فیلم‌های آماده نمایش بنیاد سینمایی فارابی قرار گرفته است، بدینوسیله توضیحات زیر را به اطلاع می‌رساند:

۱- از آغاز این پروژه، عوامل فیلم «رستاخیز» عزم خود را برای تولید اثری درخور شأن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جزم کردند. با این امید و آرزو که مخاطبان این اثر در سطح جهان، با دیدن این فیلم به گوشه‌ای از حقیقت قیام تاریخی حضرت سیدالشهدا (ع) پی ببرند.

۲- مراحل فنی فیلم سینمایی «رستاخیز» بیش از یک ماه پیش به اتمام رسیده و نسخه نهایی فیلم آماده شده است.

۳- دبیر محترم جشنواره فیلم فجر، اواخر آبان ماه با حضور در دفتر موسسه فرهنگ تماشا با کارگردان و تهیه‌کننده فیلم رستاخیز دیدار داشت. در این جلسه به طور مفصل درباره شرایط فنی و هنری و مضمونی فیلم، و نیز شرایط تولید آن، و البته دلایل عدم حضور «رستاخیز» در جشنواره سی‌ویکم فیلم فجر گفتگو شد.

۴- سازندگان و سرمایه‌گذاران فیلم «رستاخیز»، با هرملیتی، با احترام به نهاد جشنواره فیلم فجر که همه ساله، همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار می‌شود، با بررسی تمام جوانب، تصمیم گرفتند با وجود حاضر بودن نسخه نهایی فارسی این فیلم، در جشنواره حضور نداشته باشد، بنابراین فرم درخواست شرکت فیلم «رستاخیز» در جشنواره فجر تکمیل نشد.

اعلام خبر عدم شرکت فیلم «رستاخیز» در جشنواره فیلم فجر با وجود اتمام مراحل فنی این پروژه عظیم سینمایی، در حالی صورت می‌گیرد که بیستم دی‌ماه محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره فیلم فجر درباره علت عدم حضور فیلم «رستاخیز» در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به یک خبرگزاری اعلام کرده بود: به اعتقاد من کیفیت اثر بسیار مهم‌تر از رونمایی آن در جشنواره فیلم فجر است و درباره فیلم «روز رستاخیر» ساخته احمدرضا درویش کیفیت فدای حضور در جشنواره فجر نشد.

این فیلمِ تاریخی، مذهبی و حماسی سینمای ایران، از مقطع تاریخی مرگ معاویه تا شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورا را روایت می‌کند. فیلمبرداری «رستاخیز» که از شانزدهم بهمن ۱۳۸۸ همزمان با اربعین حسینی در شهرستان بم آغاز شده بود، پس از پشت سر گذاشتن بیش از ۲۵۰ جلسه فیلمبرداری در شهرها و مناطقی چون بم، کلوت‌های شهداد کرمان، شاهرود، اصفهان، کاشان، فومن، شهرک پرند تهران و شهرک سینمایی دفاع مقدس در چهاردهم شهریور ۱۳۹۰ به اتمام رسید.

مراحل فنی فیلم سینمایی «رستاخیز» پاییز ۹۱ به اتمام رسید و نسخه نهایی فیلم آماده شده است. فیلم «رستاخیز» به سه زبان و با سه نام متفاوت به نمایش درخواهد آمد؛ زبان اصلی رستاخیز فارسی خواهد بود و به زبان‌های عربی و انگلیسی دوبله و اکران خواهد شد.

علاوه‌بر رستاخیز که نام فارسی فیلم است، «یوم الحریهم(روز آزادی) نام عربی فیلم و «He who said no» (آن که گفت نه) نام انگلیسی فیلم خواهد بود. زیرنویس فیلم به زبان‌های مختلف پیش‌بینی شده است.

این فیلم از تکنیک‌های برتر جلوه‌های ویژه تصویری CGI بهره می‌برد و با پرده عریض اسکوپ و بهره‌مندی از صدای دالبی دیجیتال ساخته شده است.

ذره بین : بهرحال امیدواریم که کیفیت خوبی داشته باشه این فیلم

ایسنا


اخبار ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.