روابط مطلوب بین ایران و عربستان می‌تواند اثر خوبی در جهان اسلام بگذارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: دعوت عربستان از وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی می‌تواند گامی در جهت بهبود مناسبات باشد.

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به دعوت عربستان از وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: ایران و عربستان دو کشور بزرگ جهان اسلام محسوب می‌شوند و روابط مطلوب بین دو کشور می‌تواند اثر خوبی در جهان اسلام بگذارد.   
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همیشه سیاست روابط مسالمت آمیز و دوستانه با کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله عربستان را دنبال کرده، اما دخالت‌های آمریکا و غربی‌ها و رژیم صهیونیستی همیشه باعث شده عربستان تحت تاثیر این دخالت‌ها مناسبت‌های مشترک را دنبال نکنند.   
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دعوت از وزیر امور خارجه ایران می‌تواند گامی در جهت بهبود مناسبات باشد.   
 
نقوی حسینی تاکید کرد: انتظار ما این است که عربستان سعودی پیش از اینکه از سیاست‌های آمریکا، غرب و صهیونیست‌ها پیروی کند، به جهان اسلام و روابط بین کشورهای اسلامی بپردازد و مناسبات خود را با جهان اسلام بهبود بخشد.   
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئنا این دعوت می‌تواند گامی محسوب شود در جهت بهبود مناسبات بین دو کشور و ایران همواره از این اقدامات استقبال می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.