رواج تک فرزندی در کشور

در سال ۸۹ بر اساس آمارDHS میزان مرگ کودکان ۱۸ در هزارتولد تخمین زده می شودکه تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم باید به ۱۵ در هر هزار تولد زنده برسد.

ایسنا: دکتر محمد اسماعیل ‌مطلق در آیین افتتاحیه کنگره ملی زایمان ایمن، سزارین یا زایمان طبیعی در همدان با اشاره به اقدامات دفتر سلامت خانواده، جمعیت و مدارس و برنامه‌های سلامت مادران افزود: سلامت مادران، کودکان و نوزادان و امید به زندگی از مهمترین شاخصه های افزایش بهداشت در جامعه است.

وی افزود: هم‌اکنون امید به زندگی زنان ۷۴ سال و امید به زندگی مردان ۷۲ سال است و باید این رقم تا پایان برنامه پنجم برای زنان به ۷۶ سال و برای مردان به ۷۲ سال برسد.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: افزایش زایمان فیزیولوژیک و طبیعی از راه‌های دستیابی به میزان استاندارد سلامت مادران است و هم اکنون در ایران ۲۲/۸ زایمان در هر هزار تولد زنده به مرگ مادران می انجامد و می‌توان گفت هم اکنون ۳۳۰تا ۳۴۰ مادر باردار در اثر زایمان هر ساله در کشور جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: در سال ۸۹ بر اساس آمارDHS میزان مرگ کودکان ۱۸ در هزارتولد تخمین زده می شودکه تا پایان برنامه پنجم توسعه این رقم باید به ۱۵ در هر هزار تولد زنده برسد.

دکتر مطلق عنوان کرد: هم‌اکنون سالانه در کشور ۳۰ هزار مرگ در کودکان زیر پنج سال رخ می دهد که از این تعداد ۲۰ هزار نفر مربوط به نوزادان (صفر تا سی روزه) است.

وی اضافه کرد: تک فرزندی هم اکنون رواج زیادی در کشور پیدا کرده است و تحقیقات نشان می دهد تک فرزندی مسائل روحی، روانی و اجتماعی را تشدید می‌کند.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: مرگ و میر مادران و نوزادان جزو مرگ و میر های غیر قابل قبول است زیرا هم اکنون در جهان امکانات لازم برای پیشگیری از این امر وجود دارد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.