رواج سهم قاپی در بازار بیمه !

۰۶م آذر ،

بینا- مدیر عامل بیمه توسعه گفت: متقاضیان تاسیس شرکت بیمه از حضور در بازار بیمه صرف نظر می کنند.
به گزارش بینا، قدرت اله اسدی مدیر عامل شرکت بیمه توسعه به موج، اظهار داشت: اگر متقاضیان تاسیس شرکت بیمه مطالعه صحیحی داشتند، برای فعالیت به سمت بازار بیمه نمی آمدند. متقاضیان تاسیس شرکت بیمه، مطالعه صحیحی ندارند. وی افزود: به اعتقاد من متقاضیان تاسیس شرکت بیمه مطالعه صحیحی نمی کنند؛ اگر مطالعه صحیحی داشته باشند، متوجه می شوند که بازار بیمه بازار مناسبی برای مسائل اقتصادی نیست.
اسدی تصریح کرد: بازار بیمه سودآوری لازم را ندارد و هر لحظه امکان آن وجود دارد که با خسارت های آنچنانی، تمام هست و نیست وی بر باد رود.
مدیر عامل شرکت بیمه توسعه پیشنهاد کرد: من به عنوان فردی که ۳۸ سال در صنعت بیمه فعالیت کرده، به متقاضیان پیشنهاد می کنم که نگاهی دیگر به موضوع فعالیت خود در بازار بیمه داشته باشند.
وی ضمن بیان این نکته که، هم اکنون سرمایه تاسیس شرکت بیمه ده برابر شده است، گفت: آن زمان ما با ۱۴ میلیارد تومان سرمایه آغاز به کار کردیم اما اکنون متقاضیان باید ۲۵۰ میلیارد تومان سرمایه برای آغاز به کار در صنعت بیمه به راه بیاندازند.
اسدی به متقاضیان تاسیس شرکت بیمه تاکید کرد که مطالعه عمیق تری بر بازار بیمه داشته باشید.
وی در عین حال گفت: متقاضیان تاسیس شرکت بیمه قطعا با مطالعه عمیق تر، از حضور در بازار بیمه صرف نظر می کنند.
این کارشناس بیمه در خصوص افزایش تعداد شرکت های بیمه نیز با اشاره به وجود ۲۵ شرکت بیمه فعال در بازار، گفت: تعداد شرکت های بیمه بسیارتر از میزانی هست که باید باشد؛ به همین خاطر است که در بعضی از رشته رقابت ناسالم شده است چرا که شرکتها می خواهند بازار را از دست هم دیگر بگیرند و بقاپند.
وی با اشاره به نرخ شکنی های موجود در بازار بیمه، تصریح کرد: اگر بازار بیمه، فعال بود؛ چه سببی داشت که شرکتها برای گرفتن چند رشته بیمه ای نرخ شکنی کنند؟!
وی البته بار دیگر شرکت های بزرگ و قدیمی را در نرخ شکنی های بازار بیمه تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: شرکت های خصوصی نمی توانند نقش چندانی در نا به سامانی های بازار بیمه داشته باشند.
مدیر عامل بیمه توسعه ضمن بیان آنکه، شرکت های بزرگ و قدیمی صنعت بیمه در بازار تاخت و تاز می کنند و به ناهنجاری های بازار دامن می زنند، گفت: سرمایه شرکت های بیمه ای خصوصی اجازه تاخت و تاز به آنها نمی دهد.
اسدی در پایان خواستار بررسی جوانب مسئله افزایش تعداد شرکت های بیمه ای توسط تشکیلات نظارتی مربوطه شد و گفت: همین تعداد شرکت های بیمه، نه تنها کم نیستند بلکه بسیار هم می باشند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.