رواج کتب ممنوعه و فیلم های مستهجن در شهر

فروش فساد و خرافه چندمتر بالاتر از کف پیاده رو!

پیاده روهای معابر و خیابان های شلوغ پایتخت، به انحصار فیلم های مستهجن و کتب ممنوعه درآمده است!

ممتازنیوز، کافی است از پیاده روهای خیابان های اصلی پایتخت گذر کنیم تا بساط کتابفروش ها و فیلم فروش ها را که گاهی کنار پیاده رو پهن است و گاهی از ترس ماموران نیروی انتظامی، استتار شده است مشاهده کنیم.

دستفروشی عیب و عار نیست؛ بالاخره بعضی ها ناچارند برای گذران زندگی، رو به دستفروشی بیاورند؛ اما همین دستفروشی هم به شرط آنکه سد معبر نباشد و اقلام به فروش گذاشته شده، مخرب نباشند، مورد قبول است.

جن ها را بگیرید!

این روزها تعدادی از دستفروشان که تعدادشان کم هم نیست، بساط کتابفروشی به راه انداخته اند. فروختن کتاب یکی از بااصالت ترین شغل هایی است که در هر جامعه ای وجود دارد اما زمانیکه کتابفروشی، ارزش ها و هنجارهای فرهنگی، دینی و قانونی را نادیده بگیرد از اصالت می افتد و به شغلی بی ریشه و خطرناک بدل می شود.

بسیاری از دستفروشانی که در پیاده روهای پایتخت و حتی کلانشهرهایی همچون مشهد، شیراز و اصفهان کتاب می فروشند، بدون آنکه هنجارها و ارزش های قانونی و فرهنگی جامعه را در نظر بگیرند، عموما کتب ممنوعه و مورددار را به فروش می رسانند. کتاب های «جن گیری و رمالی» پای ثابت این بساط ها هستند. این کتاب ها که از ۲۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده اند، مروج خرافه و بدعت هستند.

یکی از دستفروشانی که حوالی میدان انقلاب تهران بساط خود را پهن می کند و بساطش پر از کتاب های بودار است به گزارشگر «مشرق» که در قالب یک خریدار کتاب با او به صحبت نشسته بود، می گوید:«کتاب های جن گیری و رمالی به خاطر موضوع اسرارآمیزی که دارند همیشه مورد استقبال هستند.»

او می افزاید:«من چند نفر را می شناسم که با خریدن و خواندن همین کتاب های جن گیری و رمالی، کار و بارشان سکه شده. ماشین مدل بالا خریده اند و جماعتی دورشان جمع شده».

کتب مروج خرافه و مدعی اعمالی همچون جن گیری، ابزار دست شیادانی می شود تا عده ای ناآگاه و ساده دل را دور خود جمع کنند و صدقه سر این ساده دلی ها و جهالت ها، پولدار شوند و قدر و قربی پوشالین برای خود دست و پا کنند.

حراج آیات شیطانی!

از دیگر کتاب هایی که از سوی این دستفروش ها عرضه می شود کتاب آیات شیطانی است که نویسنده آن یعنی سلمان رشدی-اهانتگر بزرگ به ساحت مقدس قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص)- از سوی امام خمینی(ره) مهدورالدم اعلام شد. هنوز مشخص نیست که این کتاب با چه انگیزه هایی در جامعه ای که عشق به اسلام، پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) موج می زند، بی هیچ محدودیتی به فروش می رسد؟!

دستفروش های مدرن!

جالب اینجاست که گاهی، دستفروشانی که کنار خیابان، کتاب می فروشند، کتب ممنوعه را در بساط خود نمی چینند و در معرض دید عموم نمی گذارند. آنها پس از آن که مشتری اعلام کند دنبال فلان کتاب ممنوعه است و پس از آن که به او اعتماد کردند، یک سی دی حاوی بیش از ۵۰۰ جلد کتاب ممنوعه و مورددار را به او ارائه می کنند! این سی دی قیمت چندانی ندارد!

فیلم های مستهجن لای فیلم های هالیوودی

اما گروهی دیگر از دستفروشان، فیلم می فروشند. این گروه، پیش از این ها راحت تر می توانستند کار کنند اما مدتی است که نیروی انتظامی، به محض مشاهده آن ها دستگیرشان می کند. به خاطر همین هم است که این روزها، آنها فیلم های خود را به جای پهن کردن در گوشه پیاده رو، داخل کیف، کوله پشتی یا ساک می گذارند و از سطح فعالیت علنی خود کم کرده اند!

اما عموم این دستفروشان فقط به فروش فیلم های هالیوودی اکتفا نمی کنند بلکه فیلم های دیگری را عرضه می کنند که مصداق ترویج فساد است؛ آنها فیلم های مستهجن می فروشند. در حقیقت، فروش فیلم هالیوودی، سرپوشی است بر فروش فیلم های مبتذل و جنسی.

این فیلم های مروج بی بندوباری با قیمتی پایین به فروش می رسد! گزارشگر «مشرق» در کسوت یک خریدار فیلم با یکی از این فیلم فروشان خیابانی به گفت و گو نشست. این جوان ۳۲ ساله می گوید:«مجبوریم فیلم های مستهجن را لای جلد فیلم های خارجی یا ایرانی بگذاریم و بفروشیم چون اگر گیر بیفتیم پدرمان را در می آورند».

او در پاسخ به این که فیلم ها را از کجا تهیه می کند، می افزاید:«یکی از دوستانم اینترنت پرسرعت دارد و شب ها تا صبح بیدار می ماند تا این فیلم ها را از اینترنت و سایت های مستهجن دانلود کند. البته فقط اینترنت نیست. شبکه های مستهجن ماهواره ای هم هست»!

دستفروش های حقه زن!

نکته جالب تر اینجاست که تعدادی از این دستفروش ها برای در امان ماندن از مشاهده شدن توسط ماموران نیروی انتظامی، بساط خود را روی پل های عابرپیاده پهن می کنند! همان فاصله چندمتری از سطح زمین، یک امنیت نسبی را برای آنان فراهم می کند تا با خیال آسوده تری، فساد و خرافه را بفروشند!


۵۹۸٫ir

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. پاپی:

    هرچی که بر خلاف عقاید دگم شما فاشیست ها باشه ممنوعه !
    شما ها میدونید که عقایدتون بر حق و قابل دفاع نیست برای همین از کتاب می ترسید، از آگاهی مردم می ترسید.
    اگر عقاید شما بر حق بود پس این همه خفقان و بگیر و ببند برای چیه!؟ مرد و مردونه با نظر مخالفتون استدلال منطقی کنید نه اینکه حتی تحمل چند کتاب مخالف اصولتون رو تو بساط یه دستفروش بیچاره هم نداشته باشید !

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.