روادید کشورهای مسیر جاده ابریشم لغو شود

حجت الاسلام ‘سید محمدرضا میرتاج الدینی’ روز شنبه در آیین گشایش سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز با اشاره به اینکه جاده ابریشم، فرهنگ پیوند کشورهاست، اظهار کرد: درکنار این فرهنگ، تعاملات اقتصادی و تجاری انجام می شود.

معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی ادامه داد: مجموعه کشورهای جاده ابریشم، ظرفیت بزرگ اقتصادی هستند که باید بیش از پیش از این ظرفیت استفاده کرد.

میرتاج الدینی با بیان اینکه برای توسعه پایدار، تعاملات اقتصادی ضروری است، افزود: گسترش تعاملات منطقه ای نیازمند الگوی کارآمد است.

معاون رییس جمهوری با اشاره به مزیت های اقتصادی تبریز و آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تبریز جایگاه مهمی در جاده ابریشم داشت و امروز نیز می تواند همان نقش گذشته را ایفا کند.

میرتاج الدینی اضافه کرد: ایران زیر ساخت های مناسب اقتصادی را فراهم کرده و فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری برای کشور وجود دارد.

وی اظهارکرد: در کنار افزایش روابط تجاری به منظور تقویت تعاملات فرهنگی مهم باید از این ظرفیت ها استفاده کرد.

میرتاج الدینی با اشاره به اینکه به رغم فشارهای سیاسی و اقتصادی ملت ایران همچنان پایدار است، افزود: تحریم ها به عزم و اراده ملت ایران تاثیری ندارد.

وی با یادآوری اینکه دشمنان ایران کشورهای دوست ایران را نیز تحت فشار قرار داده اند، گفت: روابط ظالمانه و تحمیلی باید از بین برود تا مسیر پیشرفت هموار شود.

سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم با حضور فعالان اقتصادی، بازرگانان، سفرا و وزرای ۱۸ کشور واقع در مسیر جاده ابریشم امروز و فردا در تبریز و جلفا برگزار می شود.

۷۲۳۲/۵۸۷/ ۱۶۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۵۵۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.