روانگردان ها و شیشه یادگیری را افزایش نمی دهند

۱۴اردیبهشت،
ممتاز نیوز :  پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: روانگردان ها و شیشه تخریب کننده سیستم مغزی می باشند و نه تنها سبب افزایش یادگیری نمی شود بلکه حافظه را از بین می برد.

ˈ شهلا کرمی ˈ در گفت و گو با ایرنا افزود:فرد بعد از مدتی که این مواد را به طور موقتی و برای موقعیت های خاصی مانند فصل امتحانات استفاده می کند به مرور اعتیاد پیدا کرده و دچار وابستگی روانی نسبت به تداوم مصرف این مواد می گردد.

کرمی، زرد شدن رنگ پوست، مشکلات کبدی، نارسایی کلیه، اضطراب، بی قراری، پرخاشگری و رفتار عصبی را از عوارض روحی و جسمی شایع در این اشخاص دانست که بعد از مدتی فرد را از پا در می آورد.

وی، همچنین ضرورت آموزش مهارت های زندگی به نوجوانان و جوانان را ضروری دانست و ادامه داد: آموزش خود آگاهی سبب شناخت نیازهای آنان و یافتن راه های مناسب برای مواجهه با کاهش استرس، اضطراب و دوری از مصرف مواد مخدر می گردد.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد به والدین پیشنهاد کرد حتما بر رفتارهای فرزندان خود نظارت دقیق داشته باشند و آنان را از عواقب مصرف این مواد مخدر آگاه کنند.

وی افزود: با توجه به آغاز فصل امتحانات، مصرف روانگردان ها و شیشه بخاطر یک باور غلط برای بیداری در شب جهت مطالعه دروس بین دانش آموزان و دانشجویان افزایش می یابد که صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد می کند.

کرمی گفت: این مواد اغلب خاصیت اعتیاد آور دارند و متاسفانه تعدادی از دانشجویان بدون توجه به عواقب ناگوار و غیر قابل جبران آن ها دست به مصرف مواد روانگردان و شیشه می زنند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.