روایت آثار ویلیام فاکنر در رادیو تهران

۳۰م آذر ،

جام جم آنلاین: برنامه «کتاب شب» رادیو تهران، از شنبه ( دوم دی ماه ) به روایت دو اثر از ویلیام فاکنر، نویسنده شهیر آمریکایی اختصاص یافته است.

محسن حکیم‌معانی، سردبیر برنامه اظهارداشت: از شنبه ( ۲ دی ماه)، برنامه کتاب شب ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مدت یک هفته به روایت داستان «انبار سوزی» و «گل سرخی برای امیلی» اثر ویلیام فاکنر با ترجمه نجف دریابندری می‌پردازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ویلیام فاکنر، نویسنده آمریکایی در ایالت می‌سی سی پی متولد شد و در ۶۵ سالگی درگذشت. او مخالف سرسخت برده‌داری و هر گونه تبعیض بود، این گونه تفکر و آزادمنشی و مخالفت با هرگونه تبعیض در اکثر آثار او قابل لمس است. وی نویسنده‌ای است که به تدریج در آمریکا کسب شهرت کرده است. آثار این نویسنده هنوز هم در این کشور خواننده کثیر و فروش زیاد ندارد، برعکس در فرانسه طبقه روشنفکر ارزش فوق العاده‌ای برای او قائلند. «فالکنر» در سال ۱۹۴۳ به اخذ جایزه ادبی نوبل نایل آمد و در سال ۱۹۵۴ جایزه «پولیتزرPulitzer» را دریافت کرد.

محمود احمدی تهیه کننده، بهروز رضوی گوینده، معصومه خادم نیا، محمد رضا گودرزی و مریم نیک رو از نویسندگان برنامه کتاب شب می باشند که شنوندگان را در این برنامه همراهی می‌کنند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.