روایت تاریخ خلیج فارس در موسیقی

شنبه ۹ اردیبهشت – ۰۴:۴۱:۱۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا-  قطعه موسیقی خلیج فارس که به تازگی مراحل ساخت آن توسط یک گروه از هنرمندان موسیقی استان هرمزگان به پایان رسیده در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس اجرا خواهد شد.
به گزارش آریا به نقل ازمانا، آهنگساز و تنظیم کننده قطعه موسیقی خلیج فارس گفت: در این قطعه موسیقی تاریخ خلیج فارس در مقاطع مختلف روایت می شود.
“سید احمد پاداش” گفت: ایده ساخت چنین قطعه ای از سال ۸۵ به ذهنم رسید و پس از آن کار ساخت آن را به صورت ابتدایی آغاز کردم.
وی ادامه داد: من برای ساخت این کار تحقیقات فراوانی از مورخین و اساتید مختلف در خصوص فرهنگ و هنر و به خصوص موسیقی منطقه خلیج فارس انجام دادم و این کار براساس تحقیقات ساخته شده است.
آهنگساز قطعه موسیقی خلیج فارس افزود: در ساخت این قطعه از موسیقی ساحل و دریا الهام گرفته شده و در آن به نوعی تاریخ خلیج فارس در مقاطع مختلف روایت می شود.
پاداش اظهار داشت: این کار دارای بخش آوازی نیز هست که آن را کیوان توحدی خواننده هرمزگانی اجرا می کند و همراه با شاهنامه خوانی مدت زمان آن به حدود ۱۳ دقیقه می رسد.
این هنرمند هرمزگانی با اشاره به اجرای این قطعه موسیقی در جشنواره خلیج فارس، عنوان کرد: این قطعه امسال در اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس بدون گروه کامل ارکست سمفونیک اجرا می شود، اما به دنبال این هستیم تا در آینده بتوانیم این کار را با یک گروه کامل ۱۲۰ نفره ارکست سمفونیک اجرا کنیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۲۸۱۶۴۱۱۱۸۷۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.