روایت عاشورا در کاخ موزه های تهران

۲۹ آبان ،

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری از برگزاری ویژه برنامه های ماه محرم در ایام سوگواری سالار شهیدان خبر داد.

به گزارش تفسیری باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ مسعود شریفی گفت: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری همزمان با ماه محرم برنامه های متعددی را از سوی واحدهای ستادی و مجموعه های فرهنگی تاریخی  به اجرا در می آورد.
وی در این خصوص افزود: برنامه تعزیه خوانی به مدت ده شب از نیمه دوم دهه اول تا نیمه اول دهه دوم ماه محرم در محل سازمان میراث فرهنگی واقع در خیابان آزادی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد، نیاوران و گلستان هر کدام برنامه های ویژه ای را برای این ایام اجرا می کنند، افزود: برپایی نمایشگاه تعزیه عاشورا، نمایشگاه تابلوهای رنگ روغن دوره قاجاری، نمایش ماکت های تعزیه دوران قاجار و برپایی نمایشگاه ثبت آیات قرآنی روی ظرف های نقره و طلا از جمله برنامه های کاخ گلستان در این ایام به شمار می رود.
وی گفت: اجرای مراسم تعزیه خوانی گروه خردسالان با حضور مفاخر هنر ایران،نشست هم اندیشی تعزیه و هنر ایران با حضور اساتید و رونمایی از کتاب های خریداری شده،پرده خوانی و مراسم زیارت عاشورا از دیگر برنامه های  مجموعه  فرهنگی تاریخی گلستان در ماه محرم به شمار می آید.
شریفی درباره برنامه های دهه دوم ماه محرم در این مجموعه گفت: پرده خوانی درموزه مردم شناسی،چاپ کتاب تعزیه ،ارائه سندهای عاشورایی در موزه مردم شناسی، برپایی نمایشگاه معرق با محوریت محرم از دیگر برنامه های این مجموعه در ایام محرم است.
سرپرست اداره کل روابط عمومی وامور فرهنگی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین به برنامه های مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران ویژه ماه محرم اشاره کرد و گفت: نمایش اشیا و آثار حجمی و عکس مرتبط با موضوع محرم،آثار نقاشی سقاخانه و نقاشی روی شیشه با موضوع کربلا،پرده خوانی با موضوع واقعه کربلا ا زبرنامه های این مجموعه است.
مسعود شریفی بابیان اینکه مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد نیز در این ایام با اجرای برنامه های متعدد سوگوار سرور و سالار شهیدان است،خاطرنشان کرد: برگزاری دعای پر فیض زیارت عاشورا و مداحی، برپایی نمایشگاه آثار قهوه خانه ای، مراسم بزرگداشت تجلیل از هنرمندان هنر عاشورایی و همچنین اجرا ی پرده خوانی، اجرای دو مجلس تعزیه خوانی با حضور ۱۵۰۰ دانش آموز مقطع دبیرستان ،اجرای موسیقی سنتی عاشورایی و سوگواری در دهه اول محرم وبرگزاری شب شعر عاشورایی از جمله برنامه های این مجموعه خواهد بود./ص
 
             


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.