روایت مدیر عامل متروی تهران از گرو گذاشتن خانه‌اش !

Multimedia_pics_1390_4_Social_33.jpg

مدیر عامل شرکت متروی تهران با اعلام اینکه خط ۳ مترو در سه فاز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: فاز اول در کمتر از یک ماه دیگر آغاز به کار می‌کند و چهار راه ولیعصر (عج) را به ایستگاه مصلی می‌رساند. فاز دوم از کمربندی آزادگان تا چهارراه ولیعصر(عج) تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و البته در بدبینانه‌ترین شرایط این کار در اردیبهشت ماه سال ۹۲ انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هابیل درویش در حاشیه ورود دستگاه مکانیزه حفار تونل(TBM) خط سه مترو تهران به ایستگاه منیریه، افزود: خط ۳متروی تهران بلندترین خط به طول ۳۵ کیلومتر و شامل ۲۸ ایستگاه می‌شود که ۹۰ درصد از این طرح از مناطق اصلی و قدیمی تهران عبور می‌کند.

وی در ادامه گفت: خط ۳ متروی تهران از جنوب غربی شهر از کمربندی آزادگان آغاز می‌شود و با عبور از مناطقی مانند نعمت آباد، قلعه مرغی،جوادیه، مولوی به سمت شمال شرقی تهران پیش می‌رود و به میدان قائمیه ختم می‌شود.

مدیر عامل شرکت متروی تهران با بیان اینکه برای ساخت این خط با مشکلات فراوانی روبرو بوده‌ایم اظهار کرد:‌ وجود قنات‌های بسیار زیاد، حفره‌های زیر زمینی و تجهیزات بسیار قدیمی که در برخی از نقاط قدمت آن به ۵۸ سال می‌رسد باعث ایجاد مشکلاتی برای ما شده است. علاوه بر آن بی‌مهری‌هایی در حق مترو در سال ۹۱ صورت گرفته است؛ به گونه‌ای که تاکنون بودجه عمرانی از سوی دولت اختصاص نیافته است و این در حالی است که ماهانه ۷۰ میلیارد تومان ساخت مترو هزینه در بر دارد و ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم با ما کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: یا ساخت مترو را نباید شروع کرد و یا اگر اقدام به این کار کردیم باید آنرا به هر قیمتی ارائه تمام کنیم. در حال حاضر نیز در پنج ماه اخیر به صورت نسیه کار کرده‌ایم و من خانه خود را برای گرفتن وام به منظور ادامه ساخت مترو گرو گذاشته‌ام و در حال حاضر نیز بر اساس زمان‌بندی انجام شده به ایستگاه منیریه رسیده‌ایم.

درویش با بیان اینکه نوسانات بازار ارز بر کار مترو اثر گذاشته است اظهار کرد: نوسانات قیمت آن در این مدت مشکلاتی برای پیمانکاران را ایجاد کرد.

درویش در ادامه اظهار کرد: در هفته جاری ۹۰ واگن مترو از ۱۷۷ واگن به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی واگن‌ها تا دو ماه آینده آماده می‌شوند که با تحقق این امر بیش از ۵۰۰ هزار سفر به ظرفیت مترو افزوده می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه مکانیزه حفار تونل (TBM) گفت: این دستگاه به سمت چهارراه ولیعصر حرکت می‌کند و در چهار راه امیراکرم خارج می‌شود. این شیوه کار کردن تقریبا کم نظیر است و با خطای ۲ میلیمتر این دستگاه از ایستگاه میدان منیریه امروز رد شده است و همه کارهای مربوط به ساخت مترو نیز به وسیله منابع داخلی انجام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. اکرم:

    بنده با عرض مطلبی شروع کنم من میخواهم اطلاع پیدا کنم که اگر من خانه ای گرو بانک کنم بانک تا چه سقفی به من وام میدهد جهت اطلاع خودم اگر میشه جواب بدید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.