روایتی از خانه نشینی ۱۱ روزه احمدی نژاد

۱۲م دیماه ،

همشهری ماه در شماره دی‌ماه خود در پرونده‌ای به بررسی رابطه دولت احمدی‌نژاد و روحانیت پرداخته است. در یکی از مصاحبه‌ها‌، به سراغ بهمن شریف زاده از چهره‌های نزدیک به مشایی رفته‌اند.

روزنامه مردم سالاری: همشهری ماه در شماره دی‌ماه خود در پرونده‌ای به بررسی رابطه دولت احمدی‌نژاد و روحانیت پرداخته است. در یکی از مصاحبه‌ها‌، به سراغ بهمن شریف زاده از چهره‌های نزدیک به مشایی رفته‌اند.

 در مقدمه این گفت‌وگو با بهمن شریف زاده مسئول دفتر مطالعات دینی مرکز ملی مطالعات جهانی شدن آمده است‌: «در رابطه دولت احمدی‌نژاد با روحانیت از همان سال ۸۴ دچار تلاطم و فراز و نشیب بود، از‌هاله نور گرفته تا ورود زنان به ورزشگاه‌ها و سخنان اسفندیار رحیم مشایی سبب شد تا این تلقی در جامعه به وجود آید که رابطه روحانیت و دولت نه در حال اوج گرفتن که در حال افول است، این تلقی آنجایی پررنگ‌تر شد که پدر معنوی این دولت یعنی آیت‌الله مصباح‌یزدی نیز به صف منتقدان دولت پیوست.»

در بخشی از این گفت‌و‌گو دربارهٔ خانه‌نشینی احمدی‌نژاد سوال شده که در ادامه می‌آید:

نظرتان دربارهٔ ‌خانه‌نشینی احمدی‌نژاد چیست؟

نظر آقای احمدی‌نژاد نسبت به آقای مصلحی برای ادامه وزارت نظر مساعدی نبود، نظرشان را به رهبر معظم انقلاب گفتند، چون دربارهٔ وزارت اطلاعات هم در انتصاب و هم در عزل باید نظر رهبری وجود داشته باشد- که البته بعدا گفتند این نیست- روایت شده که بعد از این‌که آقای احمدی‌نژاد نظرشان را به رهبری گفتند، رهبر انقلاب فرمودند چه کسی را پیشنهاد می‌کنید، آقای احمدی‌نژاد فردی را معرفی کردند که رهبری نپذیرفتند، آقای احمدی‌نژاد گفتند من می‌توانم مدتی فکر کنم که با آقای مصلحی می‌توانم کار را ادامه بدهم یا خیر، رهبری فرمودند فکر کنید و بعد نظرتان را اعلام کنید، من گفتم کجای این روایت دال بر تخطی از ولایت‌پذیری است؟ ایشان که اذن گرفت، نهایت‌اش این بود که آقای احمدی‌نژاد می‌گفتند من نمی‌توانم همکاری کنم و استعفا می‌داد. آقا به ایشان زمانی برای فکر کردن دادند ایشان هم نشستند و فکر کردند، این کجایش خلاف ولایت‌پذیری است؟

در خانه بودند یا سرکار هم می‌رفتند؟

هرکجا، مهم این است که اذن گرفته بودند. البته این روایت ادامه‌ای هم دارد و آن این است که آقای احمدی‌نژاد تازه از یک سفری که الان حضور ذهن ندارم کجا بود برگشته بودند و بیمار بودند، کسالت داشتند و گفتند هم استراحتی شود و هم فکر شود. بعضی مقامات گفتند این روایت درست نیست که من گفتم چه بهتر!

مقامات دولتی گفتند؟

این را دیگر از من نپرسید، البته از سوی خود دولت نبود. گفتم پس این روایت نیست، حدسیات که سطح‌اش از روایت نازل‌تر است پس دیگر هیچ دلیل و سندی برای ضعف ولایت‌پذیری آقای احمدی‌نژاد وجود ندارد.

پس چرا همه دربارهٔ خانه‌نشینی چیز دیگری می‌گویند؟

من کاری به آن روایتی که شما می‌گویید غالب است ندارم چرا که دال بر ضعف ولایت‌پذیری ایشان نیست.چون ایشان اجازه گرفته و فکر کرده است.

یعنی خانه‌نشینی در کار نبوده؟

چرا، خانه‌نشینی که بوده اما به حالت قهر نبوده، این حدس است، گناه گوینده بر عهده خودش است که آمدند یک حدس را در جامعه ترویج دادند.

من می‌گویم شما تصریح رهبری را دارید در کنارش حدسیاتی هم دارید، می‌شود اجتهاد در برابر‌نص‌کرد؟

این‌که حدس‌مان را بر نص حاکم کنیم غلط است، نص ولی فقیه این است که این دولت حاکمیت دوگانه ایجاد نکرد و حدس ما این است که قهر کرد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.