روایتی تازه بر فیلم کیمیایی/ برنامه عمو پورنگ رمضانی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، “گفتگوی تنهایی” در ماه مبارک رمضان هر شب با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی،‌ سینما،‌ تئاتر و تلویزیون به روی آنتن می‌رود. در اولین قسمت از این برنامه، امیر جعفری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون حضور داشت.

در ادامه هنرمندان عرصه‌های سینما،‌ تئاتر‌، تلویزیون و موسیقی و شخصیت‌های فرهنگی همچون کمال تبریزی‌، پرویز پورحسینی،‌ پیمان قاسم‌خانی‌، ریما رامین‌فر،‌ ستاره اسکندری‌، هنگامه قاضیانی،‌ آریا عظیمی‌نژاد‌، مازیار فلاحی،‌ و… در این برنامه‌ حضور خواهند داشت و از نگاهشان به زندگی‌، کارهایی که تاکنون انجام داده‌اند و همه آنچه را که به هنرشان مربوط می‌شود صحبت می‌کنند.

هدف از تولید این برنامه در ماه رمضان  با حضور هنرمندان،‌ این است که یکسری مفاهیم با تجربیات اخلاقی همراه با حال و هوای روحانی خاصی از زبان هنرمندان که شخصیت‌های دوست داشتنی برای مردم هستند، بازگو شود.

“گفتگوی تنهایی” با اجرای علی میرمیرانی و تهیه کنندگی مهدی مینایی کاری از گروه فیام و نمایش شبکه چهار سیما است و هر شب به جز یکشنبه‌ها ساعت ۲۲:۰۵ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

“بر سفره محبوب” مهمان ویژه ماه مبارک رمضان

برنامه “بر سفره محبوب” ویژه ماه مبارک رمضان هر روز به مدت ۲۰ دقیقه از شبکه رادیویی ایرانصدا پخش می‌شود.

 

این برنامه بخش‌هایی نظیر روزه در ادیان دیگر و اسلام، روزه و سلامتی، روزه و پاداش روزه داران، جایگاه و اهمیت روزه داران به استقبال از ماه مبارک رمضان می‌رود.

 

همچنین حجت الاسلام رستگاران کارشناس مذهبی، کارشناسی این برنامه را بر عهده دارد.

 

“بر سفره محبوب” با تهیه کنندگی هدی مرادی، سردبیری عاطفه مشهدی فراهانی و گزارشگری مریم هادیان تهیه و پخش می‌شود.
 

مدعیان دروغین حقوق بشر کجایند؟

 

بسیج سازمان صدا و سیما در بیانیه‌ای نسل کشی هدفمند مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار را محکوم کرد.

 

در این بیانیه آمده است: کافران ظالم و بوداییان تندرو میانمار چندی است که با تایید دولتمردان بی دین میانمار و در سکوت کامل مجامع و رسانه‌های استکباری و مدعیان دروغین حقوق بشر، همان‌هایى که براى حیوانات دل میسوزانند، به بهانه اتهامی واهی نسبت داده شده به چند مسلمان، بیش از از ۲۰ هزار مسلمان (روهینگیا) را در استان “راخین” واقع در غرب میانمار کشته و به بیش از ۵ هزار زن در این کشور تجاوز کرده‌اند و نهایت ظلم و استبداد در این کشور آنجاست که دولت منفعل میانمار اعلام کرده است که این مسلمانان، شهروند این کشور نیستند و فعالان حقوق بشر این کشور و برنده جایزه صلح نوبل از میانمار زبان به سکوت فرو بسته‌اند!

 

همه اینها در حالی است که بسیاری از نهادها و سازمان‌های حقوق بشری نیز چشم و گوش خود را بر روی این نسل کشی واقعی در میانمار و زنده سوزاندن کودکان بیگناه و زنان و مردانی که صدها سال است در این کشور ساکن هستند، بسته‌اند و فریاد نقض حقوق بشری سر نمی‌دهند.

 

افزایش دامنه کشتار مسلمانان و تخریب خانه‌ها و مغازه‌های آنان، سوزاندن هزاران جلد قرآن کریم و ویرانی دهها مسجد، وجدان‌های بیدار جامعه بشری را به تحرک، پویایی و انتقاد واداشته است در حالی که نهادهای مردم نهاد و برخی سازمانهای حقوق بشری و حتی دولت میانمار، هنوز واکنش مناسبی برای بهبود وضعیت هزاران مسلمان میانماری از خود بروز نداده اند.

 

جالب اینجاست که امروز همزمان با وقوع این جنایت های انسانی در میانمار علیه مسلمانان مظلوم و بیگناه، مدعیان حقوق بشر و رسانه های تحت امرشان، همان حقوق بشرِ منقطع از اخلاق، منقطع از خدا و معنویت، با ژست دفاع از آزادی طلبان و مظلومان سوری در حال تصمیم سازی علیه مردم و دولت مستقل سوریه و تدارک یک جنایت دیگر در حق مردم مقاوم و مسلمان این کشورند و شورای امنیت سازمان ملل همانند همیشه با فراموش کردن وظایف اصلی خود بار دیگر نشان داد که ابزاری در دست غربی ها به خصوص آمریکا، اسرائیل، انگلیس و… برای فشار علیه مقاومت اسلامی به وجود آمده در خاورمیانه است.

 

بسیجیان سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران با محکومیت نسل کشی هدفمند مسلمانان مظلوم و بی دفاع میانمار که با حمایت همه جانبه دولت این کشور توسط افراطیون بودایی (که انتظار می رفت با الهام گرفتن از نیروانا، جز مهربانی و محبت با دیگران عمل نکنند) انجام گرفته است، اعلام می دارد؛ در آستانه ماه میهمانی خدا با ندای “یاللمسلمین” دست در دست مردم انقلابی ایران اسلامی، مسلمانان کشورهای دیگر و تمامی آزادیی خواهان جهان به ندای برادران و خواهران ایمانی خود در میانمار لبیک گفته و از هر اقدامی برای رهایی آنان از یوغ ظلم و ستم کوتاهی نخواهد کرد.


شرکت نمایش رادیویی “عشیق” در مسابقه URTI

 

نمایش رادیویی “عشیق” به کارگردانی جواد پیشگر در بیست و چهارمین مسابقه جایزه بین المللی رادیو و تلویزیونی URTI  شرکت کرد. محور اصلی داستان این نمایش عشق است که با موضوع امسال اتحادیه  بین المللی رادیو وتلویزیونی URTI ارتباط دارد و مهرماه ۹۱ در کشور فرانسه برگزار خواهد شد.

 

“عشیق” با هنرمندی مهرداد عشقیان ، کرامت رودساز ، امیر جوشقانی، فریبا طاهری، مریم سپهراد، شیما جان قربان و به صدابرداری : علی حاجی نوروزی، افکتور : نرگس موسی پور در مرکز هنرهای نمایشی رادیو تهیه و تولید شده است.

 

روایت دوباره “دندان مار” در شبکه مستند
مراحل ساخت و روند تولید فیلم سینمایی “دندان مار” ساخته مسعود کیمیایی، دوشنبه، دوم مرداد ماه، ساعت ۱۶ در برنامه “یک فیلم ، یک تجربه” شبکه مستند نمایش داده می‌شود.

 

“دندان مار” سال ۱۳۶۸ به کارگردانی مسعود کیمیایی و بازی فرامرز صدیقی. گلچهره سجادیه واحمدنجفی ساخته شد و روایت گر زندگی رضا، کارگر چاپ خانه است که پس از فوت مادرش یادگاری های مادر و پلاک برادر گمشده اش را بر می دارد و در مسافرخانه ای ساکن می شود. هم اتاق او جوان جنوبی جنگ زده ای است به نام احمد است. بین آن دو روابط صمیمانه ای برقرار می شود. روز بعد رضا در ساک دستی خود یادگاری های مادر را نمی بیند. به احمد مشکوک می شود و…

 

“یک فیلم ، یک تجربه”  با هدف بررسی ساخت مهم ترین آثار سینمایی ایران هر روز ساعت ۱۶ از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.
 

“هزار و شصت و شونزده” با رویکرد ماه رمضان به شبکه دو می‌آید

 

مسلم آقاجان زاده تهیه کننده “هزار و شصت و شونزده” گفت: دکور و فضای اصلی ما را یک خانه بازی تشکیل می‌دهد. دکور ما هم بهره گرفته از بازی خانه سازی است که یک بالن در زمان برنامه در آن بالا و پایین می‌رود. این برنامه را برای ۷۵ قسمت ۸۰ دقیقه‌ای تهیه و تولید خواهیم کرد که شامل برنامه‌های عموپورنگ و کارتون هاست.

 

 وی در خصوص رویکرد این برنامه در ماه مبارک رمضان افزود: با توجه به حضورمان در ماه مبارک رمضان، رویکرد برنامه ما هم رمضانی است و موضوعاتی که مربوط به اخلاق و دین می شود را در این برنامه مطرح خواهیم کرد. حتی اشعاری هم که عموپورنگ می خواند مربوط به ماه رمضان و بچه هایی که روزه اولی هستند خواهد بود.

 

طلوع “صبح روشن” رمضان

 

ویژه برنامه زنده صبحگاهی “صبح روشن” با آغاز ماه رمضان حال و هوای رمضانی گرفت. این برنامه که با هدف نهادینه سازی فرهنگ تفاهم عمومی و گسترش اخلاق و رفتار اسلامی در جامعه طراحی شده است، با آغاز ماه رمضان حال و هوای دیگری گرفت.

 

همزمان با حلول ماه پر خیر و برکت رمضان، این اثر به موضوع رمضان و تقوای اجتماعی، اخلاق کریمانه، امیدواری به فضل خداوند و آثار تقوی در زندگی اجتماعی با کارشناسی حجج اسلام ضیایی و سعیدی می‌پردازد. 

 

“صبح روشن” کاری از گروه فرهنگ وادب، به تهیه کنندگی، سردبیری و نویسندگی محمد حسن جلالی، دستیاری تهیه روح الله شجاعی، گویندگی رضا ملایی و گزارشگری حمیده نجاتی در ماه رمضان، سه روز اول هفته از ساعت ۹:۰۰ به صورت زنده تقدیم شنوندگان فهیم و روزه‌دار رادیو معارف می‌شود.

 

ویژه برنامه‌های رمضانی رادیو گفتگو

 

رادیو گفتگو در ایام ماه مبارک رمضان برنامه هایی را تهیه و روانه آنتن می‌کند. از آن جمله “هنگامه وصل” ویژه برنامه‌ای است که از ساعت ۱۷ تا ۱۸ با آیتم‌هایی متنوع تقدیم مخاطبان رادیو گفتگو می‌شود.

 

“منبر رستگاری” از جمله بخش‌های اصلی این برنامه است که در قالب گفتگوهایی کارشناسی شامل مباحثی در حوزه دین و معرفت است. “در مشهدالعرفا” از دیگر آیتم های این برنامه است که بصورت گفتار از کلام و سخنرانی های بزرگان دین و معرفت بهره می‌گیرد؛ همچنین در بخشی دیگر از این برنامه دعای ابوحمزه ثمالی تحت عنوان آیتم “شرح یک جرعه” تفسیر و تشریح می شود.

 

خاطره گویی از زمان جنگ، با نگاهی به حال و هوای رزمندگان در ایام ماه رمضان از دیگر بخش های جذاب و شنیدنی این برنامه است که هر روز با حضور یکی از کارشناسان این حوزه اجرا می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.