روایتی تلخ از اسلام هراسی شبکه های اجتماعی در هند

انتشار تهدیدهای اینترنتی و ارسال پیامک ها باعث فرار گسترده مهاجران از شهرهای جنوبی هند شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، اگرچه برخی رسانه های غربی تلاش می کنند شبکه های اجتماعی را صرفا یک ابزار ساده برای ارتباط بین اقشار مختلف در کشورهای ۵ قاره با یکدیگر می دانند اما نتایج  و آثاری که این سایت ها به جا می گذارند نشان دهنده برنامه ریزی گسترده برخی کشورهای غربی برای استفاده از این ظرفیت جدید است.

یکی از اقدامات مهم و تکراری این شبکه ها، اسلام هراسی و ارائه تصویری خشن از مسلمانان است و اکنون هند، قربانی چنین اقدام برنامه ریزی شده ای است.

بر اساس این برنامه جدید و حساب شده، دهها هزار کارگر مهاجر و دانشجو از اهالی شمال شرقی هند طی یک ماه گذشته از بنگلور و دیگر شهرهای جنوبی این کشور گریخته اند. این فرار بی سابقه در پی ارسال پیامک ها و انتشار ویدیوهای تحریک آمیز در اینترنت انجام شد که هشدار می داد مسلمانان به تلافی درگیریهای مرگبار بین اعضای قبایل و مسلمانان در ایالت دورافتاده آسام، آنها را هدف قرار خواهند داد.

پس از آنکه انتشار تهدیدهای اینترنتی و ارسال پیامک ها باعث فرار گسترده مهاجران از شهرهای جنوبی هند شد، مانموهان سینگ نخست وزیر هند در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی به منظور شعله ور کردن تنش های قومی در این کشور هشدار داده و به نظر می رسد اکنون هند نیز متوجه تاثیرات نادرست این شبکه ها شده است.

نخست وزیر هند تاکید کرده که باید به طور کامل درک کنیم چگونه اراذل و اوباش از این رسانه های جدید استفاده می کنند و باید راهبردهایی به منظور مقابله با تبلیغاتی که توسط این ابزار جدید انجام می شود، تهیه کنیم.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.