روایت احمدی نژاد از هجمه لگد، سنگ، در افتتاحیه نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و امام (ره)

به گزارش ممتاز، محمود احمدی نژاد در افتتاحیه نشست سراسری تبیین مبانی و آرمان های انقلاب اسلامی و امام (ره) با بیان اینکه انقلاب اسلامی و بزرگترین دستاورد عینی آن، جمهوری اسلامی بر اساس مبانی و تئوری مشخصی شکل گرفته است، گفت: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران متکی بر مبانی بسیار مستحکم و قابل دفاع است. مبانی انقلاب را اصطلاحا خط امام (ره) می نامیم، خط امام همان آرمان ها و مبانی انقلاب و حقیقت اسلام ناب محمدی (ص) است.

  احمدی نژاد در ادامه با طرح این پرسش که چرا باید خط امام و مبانی انقلاب را دائما بازخوانی و به روزرسانی کنیم، افزود: اگر به روز نباشیم، اقدامات و برنامه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مان بی پایه و بنیان می شود و سرگشتگی پدید می آید و هرکس به یک سو می رود و حجم بسیار زیادی از ادعاهای متناقض و متضاد و در نقطه مقابل هم، همگی به اسم امام (ره) و انقلاب مطرح می شود.

رئیس جمهور سابق کشورمان تاکید کرد که مبانی و آرمان ها باید به طور دائم بازخوانی و بروز رسانی شود تا هدف از آن یعنی نهادینه کردن این مبانی محقق شود، در غیر این صورت دچار حیرت و سرگشتگی و در نهایت فراموشی آرمان هایمان خواهیم شد.

احمدی نژاد دومین دلیل بازخوانی مبانی انقلاب اسلامی و آرمان های امام (ره) را مقابله با طراحی دشمنان برای زدن خط امام (ره) دانست و افزود: ما در فضایی آرام، مطمئن و بدون دشمن به سر نمی بریم که برخی ها خیال کنند اگر سستی و غفلتی کردیم اشکال مهمی پیش نمی آید و بعدا می توان آن را جبران کرد. دشمنان قسم خورده، با انگیزه های شیطانی در کمین نشسته اند تا مبانی انقلاب را نابود کنند.

وی در همین زمینه اضافه کرد: دشمنان در ابتدای پیروزی انقلاب کوشیدند اصل انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران را نابود کنند و امروز هم به دنبال زدن ریشه انقلاب یعنی تخریب اندیشه های ناب امام خمینی (ره) هستند که اگر در این راه موفق شوند، حیات و موجودیت ملت مسلمان و انقلابی ایران را به خطر می اندازند.

رئیس دولت های نهم و دهم با بیان اینکه دشمنان با طراحی بسیار پیچیده و خباثت آمیز، هجمه ای گسترده و همه جانبه علیه امام و خط امام به راه انداخته اند، گفت: تقاضای من این است که از این به بعد مواضعی را که در فضای کشور و فضای بین الملل مطرح می شود، با مواضع امام تطبیق بدهید، خواهید دید که تمام اندیشه های امام (ره) زیر سنگین ترین بمباران ها قرار دارد، حتی اسم امام را می آورند و ایشان را تکریم می کنند اما در عمل نابودی اندیشه های او را دنبال می کنند.

احمدی نژاد با اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، تصریح کرد: رهبری عزیز در این سخنرانی فرمودند اگر دشمنان بتوانند اندیشه های امام را کنار بزنند، ملت ایران سیلی خواهد خوردکه تعبیر بسیار درستی است که نشان می دهد به درستی برنامه دشمن را تشخیص داده اند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین ماموریت های انقلابیون اصیل، تبیین و بازخوانی آرمان های انقلاب است، خاطرنشان کرد: همه مشکلات ما ناشی از فاصله گرفتن از خط امام (ره) و راه نورانی ایشان است. اندیشه های امام سند بالادستی است، اگر سند بالادستی را فراموش کنیم، از مسیر خارج خواهیم شد و وقتی از مسیر خارج شویم دیگر فرقی نمی کند که به کدام سو حرکت می کنیم.

احمدی نژاد، با اشاره به تشکیل کارگروه های استانی برای بازخوانی آرمان های امام، گفت: وقتی می گوییم ماموریت اصلی انقلابیون بازخوانی مبانی انقلاب و آرمان های امام است، بدین معنی نیست که نسبت به مسائل روز سیاسی و دیگر رسالت های یک انسان انقلابی بی اعتنا هستیم، اما باید بدانیم که اگر بازخوانی مبانی انقلاب باشد، همه چیز هست و می توان برخی خلل ها را جبران کرد، اما اگر آرمان ها فراموش شود، همه چیز را از دست خواهیم داد.

احمدی نژاد افزود: با امید به خدا و با همدلی و همراهی یکدیگر باید یک موج فرهنگی را برای بازگشت به خط امام (ره) و تبیین و تبلیغ آرمان های امام در کشور پایه گذاری کنیم. متاسفانه انقدر مسائل سیاسی روزمره و مشغله های سیاسی درست کرده اند که کسی فرصت نمی کند به مبانی و اندیشه های امام فکر کند.

محمود احمدی نژاد با بیان اینکه در اینجا قرار نیست پاسخ هجمه های گسترده به دولت های نهم و دهم را بدهیم، گفت: امروز هرکس در وجودش انگیزه نادرستی دارد، بهانه ای پیدا می کند برای هجمه و توهین به دولت های نهم و دهم، هر کس هرچه در دست دارد می زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد می زند، یک با شمشیر و دیگری با نیزه می زند، در واقع از ۶ جهت هجوم آورده اند.

رئیس دولت های نهم و دهم علت اصلی هجمه ها و فشار های وارده به دولت های نهم و دهم را ایستادگی بر مبانی انقلاب و کوتاه نیامدن از آرمان ها ذکر کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب دو علت را برای حمله به دولت های نهم و دهم ذکر کرده اند که در آخرین دیدارشان با هیات دولت دهم نیز این دو مورد را متذکر شدند؛ یکی زنده کردن ارزش های انقلاب و سردست گرفتن آن ها و دیگری خدمت به مردم. ما معتقد نیستیم کامل بودیم و صد در صد توانستیم آرمان ها را حفظ کنیم اما برگ سبزی بود تحفه درویش و با همه توانمان روی آرمان ها ایستادیم.

رئیس جمهور سابق کشورمان با بیان اینکه ما موجودیتی نداریم الا به همان میزانی که در مسیر امام عصر (عج) قدم بر می داریم، تاکید کرد: در دنیا خیلی ها از عدالت و آزادی سخن گفتند اما در عمل پوست مردم را کندند، امروز می بینیم چه خفقانی در جهان وجود دارد. با این وجود، آینده بسیار روشن است و پیروزی انتظار ما را می کشد. هر روز که در مسیر ارزش ها و آرمان های امام (ره) حرکت می کنیم، پیروز هستیم و پیروزی چیزی جز این نیست، باید دست به دست هم بدهیم و کمی حوصله کنیم، خواهیم دید اگر مقداری دل بدهیم به خط امام (ره) چه ثمراتی خواهد داشت.

وی با تاکید بر ایستادگی بر باورهای امام، گفت: ما اهل دعوا و فحاشی نیستیم، این اعمال متعلق به عقب افتاده های تاریخ است، ما به کسی جز آمریکا هجمه نمی کنیم. امام و رهبری فرمودند حواستان باشد که با چه کسی طرفیم، معلوم است که خیلی ها را دشمن جلو می اندازد و برخی ها هم به انگیزه ها و بهانه های مختلف وارد می شوند اما نباید فراموش کرد که دشمن ما آمریکاست.

محمود احمدی نژاد با اشاره به تشدید دامنه دشمنی و کینه ورزی نظام سلطه و صهیونیسم بین الملل علیه انقلاب اسلامی افزود: هر بار که شبکه های استکباری را باز می کنیم و می بینیم مشغول فحاشی به ما هستند، خدا را شکر می کنیم، آن ها تصور می کنند که ما از این مساله ناراحتیم در حالی که خدا را به سبب دشمنی آنان سپاسگزاریم.

رئیس جمهور سابق کشورمان با تاکید بر آینده روشن انقلاب اسلامی تصریح کرد: درست است که مسیر پر پیچ و خم و سرشار از موانع و توطئه ها را می گذارنیم اما مهم آن است که در مسیر درست و به سمت هدف روشن حرکت کنیم.

احمدی نژاد به دیدار خود با رهبرمعظم انقلاب اسلامی برای پیگیری بازخوانی و تبیین آرمان های امام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: زمانی خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدم و برنامه بازخوانی آرمان های امام (ره) و انقلاب را خدمت ایشان عرض کردم، ایشان راهنمایی ها و رهنمودهایی را بیان فرمودند و در نتیجه، این بازخوانی تکلیف بنده شد. اما وقتی رهبر معظم انقلاب در یک سخنرانی عمومی مساله بازخوانی آرمان های امام را مطرح کردند، این مساله برای هر کسی که سخنان رهبر معظم انقلاب را شنیده است، تکلیف آور است.

*منبع: مهر مردم

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.