روایت خشونت های خانگی با «سیاه و کبود»

به گزارش خبرآنلاین، «سیاه و کبود» در قالب داستانی اجتماعی-خانوادگی قصه زنی را روایت می کند که از طرف شوهرش (رئیس پلیس شهر) مورد خشونت های خانگی قرار می گیرد. زن در نقطه ای که خود را در مرز نابودی می بیند، قصد می کند تا به همراه فرزندش خانه را برای همیشه ترک کند اما با این اقدام، تمام حقوق قانونی اش را از دست داده و اینجاست که قانون در مقابل او قد علم می کند.

یکی از خصوصیات قابل توجه در نحوه نگارش این داستان، شکست زمان در بطن اتفاقات به هم پیوسته ای است که درنهایت منجر به یک «پیوند زمانی» می شود.

صدیقیان در مقام مترجم، ویژگی اصلی در برگردان این اثر را چنین توصیف می کند: «سیاه و کبود بعنوان اولین تجربه من در ترجمه ی اثری است که بستر اصلی داستان آن با یک «شکست زمانی» نگارش شده؛ پیوند «گذشته» قهرمان داستان که بستر تولد خاطرات زندگی مشترک او بوده با مقطع زمانی «حال» که به ساخت هویت جدیدی از او منجر شده است.» وی در ادامه عنوان کرد: « نویسنده این کتاب با توصیف روان، جذاب و البته پیچیده ای که در تصویر کردن این داستان داشته، به خوبی توانسته مخاطبانش را در دایره ی زمانی متفاوتی قرار بدهد.»

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب(در صورت توزیع در بازار نشر) می توانند با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و کتاب را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. هموطنان سایر شهر‌ها نیز با پرداخت هزینه پستی ارسال، می‌توانند تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.