روایت داجمر از حمله دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی

نوشته شده در تاریخ ۰۵/آذر/ – ۰۹:۰۷ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

در گفت‌وگو با آنا مطرح شد:

خبرگزاری : مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور و استقرار نیروهای مسلح توانمند در کشتی‌های ایرانی، مهمترین عامل موفقیت در حفاظت از ناوگان دریایی کشور است.

محمد حسین داجمر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه پس از گسترش حجم دزدی‌های دریایی از خلیج عدن به اقیانوس هند، ممنوعیت حضور نیروهای مسلح در کشتی‌ها لغو شد،گفت: پس از رفع این ممنوعیت، ناوگان دریایی ایران علاوه بر استقرار نیروهای مسلح در کشتی‌ها، سه ایستگاه دریایی در ابتدا و انتهای خلیج عدن و اقیانوس هند ایجاد کرد که در صورت حمله دزدان دریایی به کشتی‌های ایرانی، امکان مقابله و رساندن کمک فوری به ناوگان ایرانی وجود داشته باشد.

وی افزود: در مقابله با حمله دزدان دریایی، علاوه بر قدرت نیروهای گشت دریایی، توانمندی نیروهای مسلح نیز بسیار مهم و تعیین کننده بود.

داجمر با اشاره به شروع تحرکات دزدان دریایی از سال ۲۰۰۸، اظهار کرد: از آن زمان تا کنون دو شناور بزرگ ایران ربوده شد که پس از تلاش‌های ناوگان دریایی ایران، این شناورها از دست راهزنان آزاد شد. همچنین حمله‌ای جدی به یکی از کشتی‌های ایرانی انجام شد که توسط نیروهای مسلح مستقر در کشتی مذکور و گشت‌های دریایی ارتش کاملا دفع شد.

به گفته او، به  چند شناور کوچک نیز حملاتی شده و تعدادی از آن‌ها به دست راهزنان افتاد که در چند عملیات نیروی دریایی ایران، از دست دزدان دریایی آزاد شد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نبود ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور سومالی موجب شکل‌گیری پدیده دزدی دریایی در خلیج عدن شده که تا اقیانوس هند هم ادامه دارد، تصریح کرد: مردم سومالی به خاطر فقر، به راهزنی از کشتی‌های عبوری اقدام می‌کنند و این معضل تا زمانی که سومالی فاقد حکومت مرکزی و امنیت اقتصادی  باشد، ادامه دارد.

انتهای پیام/

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.