روایت دبیر کل پیشین کمیته المپیک از اتفاقات ریو؛ طلای بهداد قربانی اختلاف آیان و مرادی شد

دبیر کل پیشین کمیته ملی المپیک گفت: رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری با علی مرادی زاویه داشت و وقتی سهراب مرادی هم در المپیک ریو طلا گرفت، خطر بهداد سلیمی را تهدید کرد.

شاهرخ شهنازی دبیر کل پیشین کمیته ملی المپیک در گفتگو با ایسنا درباره ی اتفاقاتی که در زمان رقابت بهداد سلیمی در المپیک ریو رخ داد  و اینکه آیا تاماش آیان به صراحت به مسئولان کمیته ملی المپیک گفته بود نمی گذارد مدال طلا به ایران برسد، بیان کرد: تاماش آیان که مرد قدرتمند وزنه برداری جهان در سه دهه گذشته بود، مدتها با فدراسیون ایران و بطور مشخص با آقای علی مرادی زاویه داشت. او فکر می کرد علی مرادی به عنوان آلترناتیو برای جایگزینی اوتلاش می‌کند و یا حد اقل تصور می کرد که با وی همراهی ندارد. عده ای هم بودند که آیان را تحریک می کردند. رییس وقت فدراسیون عراق از جمله این افراد بود.

شهنازی ادامه داد: آیان به صراحت این مخالفت را بیان نمی کرد اما من در رفتارهای او مشاهده می کردم. یک بار هنگام انتخابات فدراسیون ایران نامه ای محرمانه به وزیر ورزش وقت ما نوشت و عنوان کرد که امیدوار است آقای مرادی رییس فدراسیون ایران نشود.

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک در مورد اتفاقات المپیک ریو نیز گفت: در المپیک ریو  وقتی سهراب مرادی مدال طلا گرفت که البته برای فدراسیون جهانی و شخص آیان کمی غیر قابل پیش بینی بود، خطر بهداد سلیمی را تهدید کرد زیرا اگر موفق می شد مدال طلا بگیرد این یک موفقیت بزرگ برای فدراسیون ایران و آقای مرادی محسوب می شد. حتما دقت کرده اید که بدون اعلام قبلی و به صورت غیر منتظره در روز مسابقه، هیات ژوری تغییر کرد و همان فرد عراقی عضو هیات ژوری شد که البته با اختیاراتی که آیان داشت توانست این جابجایی را انجام دهد.

شهنازی در مورد جلسه ای که مسئولان کمیته ملی المپیک با تاماش آیان داشتند نیز گفت: بحث جلسه با او توسط مدیران کمیته اصلا مطرح نبود چون آیان رسما چنین موضوعی را بیان نمی کرد که بشود به او ایرادی وارد کرد. او بسیار زیرک بود و به نوعی موضع خود را بروز نمی داد. 

او در مورد اتهاماتی که به آیان وارد شد و استعفایش از ریاست فدراسیون جهانی تاکید کرد: در مورد اتهاماتی که به او وارد کرده اند باید گفت که سالهای طولانی عده ای که از او دل خوشی نداشتند به دنبال برکناری اش بودند و تلاش می کردند مدارکی علیه او پیدا کنند. با توجه به سوابق او و از طرفی سن بالایی که دارد احتمال می دهم دیگر نتواند به IWF  بازگردد و حداقل بخشی از اتهامات متوجه او خواهد شد. البته هرگز نمی توان خدمات او به وزنه برداری جهان را نادیده گرفت.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.