روایت رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از دیدار با خانواده‌های شهدای محیط‌بان

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از سفرش به زنجان و دیدار با خانواده‌های شهدای محیط‌بان خبر داد و گفت: مهمترین خواسته خانواده های شهید مجلل و هاشمی پیگیری و مجازات متخلفین در راستای پایمال نشدن خون عزیزانشان بود. پدر شهید هاشمی نیز خواستار اصلاح قوانین مرتبط با استفاده از سلاح برای محیط بانان شد.

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد سفرش به شهر زنجان در راستای دیدار با خانواده‌های شهدای محیط‌بان اظهار کرد: از آنجا که هیچ کدام از مسئولان در مراسم تشیع جنازه این عزیزان حضور نداشتند به دیدار خانواده‌های شهدای محیط‌بان رفتم تا تسلی خاطر برای آنها باشد. ما با این دیدار و دلجویی از آنها به آنها گفتیم که فراکسیون محیط زیست مجلس در کنار این عزیزان خواهد بود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان این که خانواده‌های شهید مجلل و شهید میکائیل هاشمی نگران پایمال شدن خون شهدای خود بودند، گفت: ما در خصوص پایمال نشدن خون این عزیزان به خانواده‌هایشان اطمینان دادیم. آنها مردمانی بسیار صبور، نجیب، آرام و مدافع محیط زیست بودند؛ خیلی بیشتر از کسانی که ادعای حفظ محیط زیست را دارند. 

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: پدر شهید هاشمی محیطبانی بازنشسته بود و شناخت ایشان از شغل محیطبانی و عظمت کاری که فرزند شهیدش در حفاظت از حیات وحش انجام داده، درد و رنج آنها را دو چندان کرده بود. روایتهای مادر شهید مجلل از عشق فرزندش به محیط زیست مسئولیتهای ما را دو چندان کرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از دیدار سرهنگ رحمتی مسئول پرونده قتل محیط‌بانان زنجانی خبر داد و گفت: ما در این دیدار از جزییات پرونده مطلع شدیم. نیروی انتظامی به خوبی به ماجرا ورود کرده و این در حالی است که این پرونده از پرونده های سخت اجتماعی بود تا آنجا که دستگیری متخلفین با درگیری‌هایی مواجه بوده است. عزیزان نیروی انتظامی نسبت به احراز جرم پیگیر بوده و در حال بررسی تکنیکی و علمی پرونده هستند.

رفیعی در پایان در خصوص مهمترین خواسته های خانواده‌های شهید اظهار کرد: مهمترین خواسته خانواده های شهید مجلل و هاشمی پیگیری و مجازات متخلفین در راستای پایمال نشدن خون عزیزانشان بود. پدر شهید هاشمی نیز خواستار اصلاح قوانین مرتبط با استفاده از سلاح برای محیطبانان شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.