روایت سرگذشت تئاتر ایران در جشنواره تئاتر فجر

۱۸م دیماه ،

غلامحسین دولت آبادی، با نمایش ˝تکیه بر دیوار نمناک˝،‌ در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر سرگذشت تئاتر ایران را بازگو خواهد کرد.

به گزارش هنرآنلاین، نمایشنامه “تکیه بر دیوار نمناک” اقتباسی از نمایشنامه “گام زدن بر یخ های نازک”،‌ نوشته مشترک آراز بارسقیان و غلامحسین دولت آبادی، است که به همت انتشار یافتنات افراز انتشار یافته است.

وی، که به عنوان پژوهشگر در حوزه تئاتر شناخته می گردد و تحقیق ۹ ساله خود را در این زمینه در نوشتن متن کامل نمایشنامه “تکیه بر دیوار نمناک” موثر می داند، معتقد است از آنجا که هنرمندان نسل قبل به اقتباس از رمان و نمایشنامه های خارجی رو آورده اند، امروزه این گونه متن ها در حوزه تئاتر دیده نمی شود.

این نمایش سرگذشت شخصی به نام حسن گلشن است که در روسیه تئاتر خوانده است و در سال ۱۳۱۸ به ایران بازمی‌گردد و دست به نوآوری‌هایی در حوزه نمایش می‌زند که درهمه زمینه‌ها شکست می‌خورد.

عوامل اجرایی نمایش “تکیه بر دیوار نمناک” عبارت اند از: مزدک رستمی، شیوا اردویی، دلارا نوشین، پویان یحیی‌پور، امیر عدل‌پرور، وحید جباری و میثم عباسی بازیگر،‌ وحید لاری طراح صحنه، نگار نعمتی طراح لباس و آرش تنهایی طراح پوستر.
سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۶ دی تا ۱۲ بهمن، به دبیری سعید کشن‌فلاح، در تهران و پنج استان کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.