روایت محمد دامادی از کتک‌خوردن به‌دست تندروها

چند سال قبل در قم به رئیس قوه مقننه حمله شد و عده ای آن روز سکوت کردند اما بدانند که تندروها در هر جریانی وجود دارند و روزی نوبت خود آن ها خواهد شد.روایت محمد دامادی از کتک‌خوردن به‌دست تندروها

پورتال خبری ممتاز نیوز: عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می گوید: متاسفانه با تندروها که گروهی اندک و قانون‌گریز در کشور هستند، تاکنون برخورد قاطعی صورت نگرفته است.

محمد دامادی با اشاره به ورود احتمالی تندروها به انتخابات آتی، اظهار کرد: در این کشور از ابتدای انقلاب تا به الان همیشه افرادی بوده و هستند که با برخوردهای عجولانه و سخت خود، به بدنه کارشناسی کشور آسیب رسانده و مسبب ایجاد جو ناامنی در جامعه بوده اند. این ها کسانی نیستند جز تندروهای هر دو جریان سیاسی در ایران که همیشه با اقدامات افراطی خود به کشور آسیب رسانده اند. به نوعی می توان گفت که اقدامات افراطی آن ها برای کشور سم است.

وی افزود: البته اگر ما حرف از ضرورت حاکمیت اعتدال در کشور می زنیم، به این دلیل نیست که دولت کنونی با شعار اعتدال بر سر کار آمده، بلکه این حرف کارشناسان سیاسی کشور است که سال هاست آن را فریاد می زنند؛ اما متاسفانه چون صدای فریاد تندروها بلندتر است، کسی صدای دیگران را نمی شنود.

نماینده مردم ساری در مجلس با بیان اینکه جامعه به دلیل حجب و حیایی که دارد، آرام نشسته اما تندروها با فضاسازی، سرو صدا می کنند، افزود: به همین دلیل متاسفانه آنها در این سال ها توانسته اند همواره حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی ادامه داد: آن ها به سادگی با آبرو، عزت و شرافت افراد بازی می کنند و به آن ها حمله ور می شوند و چون دیگران عموما در برابر این اقلیت قانون گریز، سکوت اختیار می کنند؛ آن ها از این نجابت سوء استفاده کرده و یک گام جلوتر می آیند.

این نماینده مجلس نهم تاکید کرد: متاسفانه هیچ گاه با این گروه اندک در کشور برخورد قاطعی نمی شود. امیدوارم روزی این افراد به دایره عقلانیت بازگردند و الگوی خود را مقام معظم رهبری قرار دهند که همواره در سخت ترین شرایط، چه در زمان حاکمیت سیاسی اصلاح طلبان و چه در زمان حاکمیت سیاسی اصولگرایان، مشی و منش اعتدالی داشتند.

وی خاطرنشان کرد: چند سال قبل در قم به رئیس قوه مقننه حمله شد و عده ای آن روز سکوت کردند اما بدانند که تندروها در هر جریانی وجود دارند و روزی نوبت خود آن ها خواهد شد. اگر  کسی در قبال حرکت زشت تندروها سکوت کند، نشان می دهد که از این رفتار غلط حمایت می کند. در قم با «مهر» به آقای لاریجانی حمله شد که ابزار دین بود؛ این نشان می دهد که گاهی ابزار تندروها، کلامشان، حرف و نوشتار و مقاله است و گاهی می تواند در قالب ابزار دیگری، حتی یک مُهر باشد.

دامادی همچنین با اشاره به اتفاقی که برای خود وی در یکی از شهرهای مازندران رخ داد و کتکی که از تندروها خورده است، گفت: هیچ گاه این خاطره را فراموش نمی کنم. من از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور وقت (محمود احمدی نژاد) بودم اما یک بار که قصد حضور در مراسم نماز جمعه قائم شهر را داشتم، در نزدیکی محل برگزاری این مراسم معنوی، عده ای با حمله فیزیکی با الفاظ بسیار رکیکی از من استقبال کردند که حتی دوست ندارم توهین های آن ها را دوباره بازگو کنم!

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آن افراد را مورد پیگیرد قضایی قرار دادید؟، گفت: من نباید پیگیری کنم، چراکه حفظ امنیت افراد، از حقوق شهروندی است و تفاوتی ندارد که فردی که مورد هجمه قرار می گیرد، مسئول باشد یا غیر مسئول. دستگاههای ذیربط موظف هستند از من که مورد هجوم واقع شدم حمایت کنند، اما  متاسفانه هیچ کسی از من حمایت نکرد و حتی خواصی که در صحنه حاضر بودند، اقدامی انجام ندادند.

دامادی با بیان اینکه عده ای در کشور به خودشان حق می دهند که هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند، افزود: تندروها همیشه تنها کارشان خسارت زدن به کشور بوده و هیچ گاه در جهت رشد کشور گام بر نداشته اند و ابزار دست خواص معیوب هستند. من آن ها را به فرمایشات مقام معظم رهبری ارجاع می دهم که از کلام ایشان درباره آفت تندروی درس بگیرند. چرا که متاسفانه بعضی از این افراد که دست به اقدامات تند می زنند، مدعی ولایت مداری هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه امیدوارم که همه ما خدا را در نظر بگیریم و یکدیگر را متهم نکنیم، تصریح کرد: این همان دغدغه رهبر انقلاب است که فرمودند میان مسئولین کشور خط کشی نکنید. بنابراین اینکه بگوییم «فقط ما می فهمیم و مومن هستیم و در مسیر انقلابیم و دیگران نیستند»، این درست نیست.

وی با اشاره به برخی بد اخلاقی ها در جریان استیضاح وزرا در مجلس خاطرنشان کرد: عده ای تراژدی درست می کنند. چند وقت است که در مجلس باب شده، فیلم و کلیپ می آورند نشان می دهند یا از مکالمات یکدیگر فیلم می گیرند و ضبط می کنند و می روند اسنادی  استخراج می کنند که طرف کجا درس خوانده و  بچه و نوه چه کسی است! در حالی که به نظر من، این گفتمان صحیحی نبوده و برازنده جمهوری اسلامی نیست که به نام نماینده مجلس یا رقیب انتخاباتی، مسائل شخصی دیگران را علنی کنند.با اخبار سیاسی سایت واکنش همراه باشید.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.